مسئول سازمان بسیج سازندگی خبر داد

افتتاح بیش از 11 هزار پروژه اقتصاد مقاومتی با حضور سردار سلامی

مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: این سازمان 11 هزار و 600 پروژه اقتصاد مقاومتی را به‌صورت همزمان در سطح کشور افتتاح می‌کند.
کد خبر: ۴۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ - 05May 2015

افتتاح بیش از 11 هزار پروژه اقتصاد مقاومتی با حضور سردار سلامی

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، ابراهیم عزیزی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور صبح امروز (سه شنبه) در نشستی خبری گفت: این سازمان 11 هزار و 600 پروژه اقتصاد مقاومتی را در روز چهارشنبه 16 اردیبهشت بهصورت همزمان در سطح کشور افتتاح میکند.

عزیزی با بیان اینکه برنامه افتتاحیه در قم و بهصورت ویدئوکنفرانس انجام میشود، ادامه داد: از این تعداد، 465 طرح عمرانی و محرومیتزدایی است که بخشی از آنها شامل ساخت مرکز بهداشتی درمانی، آبرسانی، راه روستایی، برقرسانی، مرکز آموزشی و گلزار شهدا میشود.   

وی افزود: این تعداد طرح بخشی از برنامه پیشبینی شده برای سال 93 است که بر اساس آن قرار بوده 6 هزار و 68 طرح عمرانی در این سال افتتاح شود که 2 هزار و 28 طرح در سال گذشته به بهرهبرداری رسید و 465 طرح نیز فردا افتتاح میشود و بقیه طرحها نیز در دست اجراست.

عزیزی ادامه داد: در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی، بسیج سازندگی طرحهای اشتغالزایی خود را با رویکرد اقتصاد مقاومتی اجرا کرده که در این رابطه طی سال 92، حدود 23 هزار و 500 واحد تولیدی اقتصاد مقاومتی و در سال 93 نیز 35 هزار واحد به بهرهبرداری رسید که در همه آنها از ظرفیتهای بومی و محلی برای اجرا استفاده شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری، اجرای 45 هزار طرح اقتصاد مقاومتی در دستور کار سازمان بسیج سازندگی قرار گرفته که برای هر کدام تا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده به نحوی که طی سال گذشته این تسهیلات به میزان 750 میلیارد تومان به 35 هزار نفر اختصاص یافت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: یکی از برنامههای سال جاری این سازمان کمک به رشد و توسعه صنایع تبدیلی کوچک است که در این خصوص 6 هزار صنایع تبدیلی در بخشهایی مانند صنایع بستهبندی، خشککننده، پودرکننده، گوهر تراشی، ضایعات دامی و کشاورزی، نساجی و اسانسگیری راهاندازی میشود.

وی با اشاره به آمار نیروهای شرکت کننده در اردوهای جهادی یادآور شد: در سال گذشته تعداد 302 هزار و 357 نفر در اردوهای جهادی شرکت کردند که شامل اردوهای سه، هفت و 12 روزه بود علاوه بر این جهادگران بسیجی تعداد 40 هزار نفر را باسواد کردند و به 150 هزار نفر نیز آموزش مهارتهای فنی حرفهای ارایه کردهاند.

عزیزی افزود: در سال گذشته همچنین در حوزه بهداشت و درمان 106 هزار و 884 ویزیت رایگان بهوسیله پزشکان بسیج جامعه پزشکی صورت گرفت، 88 بیمارستان صحرایی دایر شد و 6 هزار و 100 تیم بهداشتی و درمانی نیز به مناطق محروم اعزام شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه 110 هزار طرح عمرانی ازجمله احیاء منابع طبیعی، احداث مراکز فرهنگی، آموزشی و علمی از سال 79 تاکنون اجرا شده است، گفت: یکی از اقدامات این سازمان کمک به دولت و دستگاههای اجرایی در راستای کاهش محرومیتها و آسیبهای طبیعی در کشور است؛ بهعنوان مثال در خصوص کاهش اثرات مخرب زیستمحیطی ناشی از ریزگردها طرحی به دولت ارایه دادیم مبنی بر اینکه بسیج آمادگی دارد تا در خصوص کاهش اثرات منفی این پدیده جوی، دولت را یاری دهد اما تاکنون دولت پاسخی به درخواست بسیج نداده است.

مسئول بسیج سازندگی با اشاره به اینکه تاکنون دولت یازدهم، شورای عالی هجرت را که مسئولیت آن با رئیس جمهوراست تشکیل نداده، تصریح کرد: در رابطه با ریزگردها طی تحقیق صورت گرفته، مشخص شد حدود 280 هکتار از اراضی خوزستان در کانون ریزگردها قرار دارند که این پدیده جوی را میتوان با کاشت انواع گونههای گیاهی مهار کرد؛ اما متأسفانه دولت از سال گذشته که این آمادگی را اعلام کردیم، پاسخی به این اعلام آمادگی نداده؛ بنابر این کمک ما به دولت مشروط به اراده آنها در قبول این نوع کمکها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار