پارسائیان خبر داد؛

شناسایی 12 شهید امدادگر در یزد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: تاکنون ۱۲ شهید امدادگر در یزد شناسایی شده‌اند.
کد خبر: ۴۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ - 06May 2015

شناسایی 12 شهید امدادگر در یزد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از یزد، حمید پارسائیان مدیرعامل جمعیت هلال احمر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه شعار هفته هلال احمر سال جاری باعنوان «انسان مهربان، دنیای آرام» نامگذاری شده است، اظهار داشت: اگر انسانها نسبت به یکدیگر مهربان باشند، کل مشکلات جامعه بشری حل شده و چنین جنگهایی که امروز در جهان شاهد هستیم را نمیبینیم.

وی خاطرنشان کرد: در این هفته به طور متوسط، 74 برنامه در استان یزد برگزار میشود که شروع آن با همایش تجلیل از داوطلبان هلال احمر استان است که در ساختمان مجموعه آیتالله خاتمی اردکان برگزار خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: قرائت دعای ندبه در جوار گلزار شهدای خلدبرین یزد، شرکت در مراسم نماز جمعه با حضور امدادگران و پرسنل، توزیع بروشورهای آموزشی، ارائه خدماتی از قبیل تست فشار خون و دیدار با خانوادههای شهدای امدادگر از جمله دیگر برنامههای این هفته در یزد است.

وی افزود: کوهپیمایی بانوان پرسنل، اهدای خون، پیادهروی و کوهپیمایی ویژه جوانان، امدادگران و داوطلبان، تقدیر از اعضای فعال امدادگر و فعالان طرح نوروزی و برگزاری دورههای آموزشی تخصصی با عناوین تخصصی از جمله دیگر برنامههای این هفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد همچنین شرکت در دوره ضمن خدمت ویژه پرسنل، برگزاری نشست پرسش و پاسخ مرکز علمی کاربردی هلال احمر، عیادت از بیماران خاص و سرطانی، اجرای برنامه زنگ هلال و مانور زلزله در مدارس استان، برپایی چادر سلامت و ایستگاه نقاشی و مجسمهسازی در پارکها و بازدید از خانواده بازنشستگان را از دیگر برنامهها دانست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: برگزاری مسابقه آموزشی امدادی در طول هفته ویژه دانشآموزان، برپایی نمایشگاه کتاب، اجرای رژه موتوری و ماشینی، اجرای مانور لحظه صفر ویژه پایگاههای امداد و نجات، مراسم صبحگاه مشترک، مسابقات فرهنگی ورزشی و کتاب و کتابخوانی و برگزاری کارگروه تخصصی با حضور مدیران و معاونان شعب از دیگر برنامههای هفته هلال احمر در یزد است.

پارسائیان در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه تاکنون موفق به شناسایی 12 شهید امدادگر در استان یزد شدهایم، خاطرنشان کرد: در ایام دفاع مقدس، هلال احمر این افتخار را داشت که برای جمعی از افراد داوطلب، به مدت سه ماه دوره آموزشی برگزار و به عنوان امدادگر به جبهههای حق علیه باطل اعزام میکرد.

پارسائیان همچنین با اشاره به احتمال وقوع حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله در استان یزد خاطرنشان کرد: در مجموع استان یزد، استان حادثه خیزی نیست اما اگر گسلهایی که در زیرشهر یزد است فعال شود، به دلیل بافت مسکونی فرسوده چیزی از استان یزد باقی نمیماند.

وی بیان کرد: در شهر یزد بیش از 700 هکتار بافت تاریخی داریم که اگر اتفاق و حادثهای در این بافت رخ دهد، ضررهای آن غیرقابل جبران خواهد بود.

پارسائیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تجاوز نظامی رژیم آل سعود به یمن و نیاز مردم مظلوم این کشور به کمک رسانی گفت: شماره حسابی برای کمک ملت ایران به این مردم مظلوم در نظر گرفته شده و مردم می توانند کمکهای نقدی خود را به این شماره واریز کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار