حضور حداکثری، اقتدار ملی/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

مشارکت حداکثری در «انتخابات» جشن تکلیف ملی است

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه منطقی‌ترین راه اعتراض به وضعیت موجود، مشارکت بالا در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است، گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات یک جشن تکلیف ملی است و ترک آن توجیه منطقی ندارد.
کد خبر: ۴۵۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ - 01June 2021

منطقی‌ترین راه اعتراض به وضعیت موجود، مشارکت بالا در انتخابات و انتخاب فرد اصلح استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، جلسه آگاه‌سازی سیاسی با حضور حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از فرماندهان و کارکنان ستاد نداجا در مسجدالغدیر برگزار شد.

در این مراسم که به‌صورت وبینار برای فرماندهان سایر مناطق نیز پخش شد، حجت‌الاسلام محمدحسنی اظهار داشت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروزه در نقطه اقتدار قرار دارد و روز به روز در حال پیشرفت در تمام زمینه‌های علمی و دفاعی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: کارکنان نداجا با حضور حداکثری خود در انتخابات و انتخاب اصلح باید برگ زرین دیگری برای سرنوشت این کشور را رقم بزنند؛ چراکه شرکت در انتخابات ریاست جمهوری طبق بیان مراجع تقلید، واجب و عدم شرکت در انتخابات، حرام و گناه کبیره است.

وی افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات می‌تواند منافع ملت ایران را تأمین کند و اگر مشارکت در انتخابات بالا باشد، مطمئناً قدرت وزیر امور خارجه کشور در آینده برای تعاملات با کشور‌های خارجی بالاتر می‌رود، اما اگر میزان مشارکت افراد در انتخابات کم باشد، قدرت چانه‌زنی او را کاهش می‌دهد. مشارکت حداکثری در انتخابات یک جشن تکلیف ملی است و ترک آن توجیه منطقی ندارد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی اضافه کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه شرعی و ملی است که می‌توان از آن به‌عنوان علاج بسیاری از درد‌ها یاد کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: کارکنان نیرو‌های مسلح علاوه بر حضور خود باید خانواده خود و سایر نفرات را جهت حضور حداکثری در انتخابات تشویق کنند.

وی اظهار داشت: شاید تعدادی از افراد به خاطر مطلوب نبودنِ وضعیت فعلی کشور قصد مشارکت در انتخابات را نداشته باشند، ولی منطقی‌ترین راه اعتراض به وضعیت موجود، مشارکت بالا در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: ما باید اطرافیان خود را توجیه کنیم که وضعیت موجود ناشی از انتخاب نادرست است. در هیچ مقطعی از تاریخ، رأی ندادن علاج کار نبوده و نیست. رأی دادن، تعیین سرنوشت و انتخاب اصلح علاج کار است.

وی به بیان ویژگی‌های رئیس جمهوری اصلح از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس جمهور اصلح باید دارای شرایطی چون عدم التزام به فساد، عملکرد انقلابی و جهادی، اعتقاد به توانمندی‌های داخلی، اعتقاد به توانمندی جوانان و مردمی بودن باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان در خصوص احراز صلاحیت هفت کاندیدا توسط شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان متشکل از ۱۲ نفر که شامل شش حقوقدان و شش فقیه است، تشکیل شده که این افراد به وظیفه خود عمل می‌کنند. اعضای شورای نگهبان دین خود را به خاطر دنیای دیگران نمی‌فروشند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار