استاندار گیلان:

«انسجام»، «وحدت» و «وفاق ملی» تأکید همیشگی امام خمینی (ره) بود

«زارع» با بیان اینکه گذشت زمان هرگز نتوانسته از محبوبیت مردم نسبت به امام خمینی (ره) و اندیشه‌های بلند ایشان بکاهد، گفت: تأکید همیشگی امام خمینی (ره)، پرهیز جدی از چنددستگی و تفرقه، حفظ انسجام و وحدت و همچنین تقویت وفاق ملی بود تا دشمنان نتوانند در صفوف ملت ایران رخنه کنند.
کد خبر: ۴۵۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ - 01June 2021

«انسجام»، «وحدت» و «وفاق ملی» تأکید همیشگی امام خمینی (ره) بودبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «ارسلان زارع» استاندار گیلان، امروز (سه‌شنبه) در جلسه ستاد استانی بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، با اشاره به قرارداشتن در آستانه ۱۴ خرداد سالروز رحلت غم‌بار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: با وجود گذشت افزون بر سه دهه از رحلت آن فرزانه روشن ضمیر، احترام و عشق به امام خمینی (ره) و حرکت در راهی که به ما نمایان کرد، یک افتخار به شمار می‌آید.

وی افزود: گذشت زمان هرگز نتوانسته از محبوبیت مردم نسبت به امام (ره) و اندیشه‌های بلند آن عزیز بکاهد؛ بلکه مکتب امام خمینی (ره) چراغ فروزانی است که هدایت‌گر نسل‌هاست.

استاندار گیلان با بیان اینکه راه امام خمینی (ره)، اتکاء به ارزش‌هایی است که مبانی انقلاب بر آن استوار شده است، گفت: پس از رحلت امام خمینی (ره)، با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، کشور از تلاطم و امواج سهمگین سرافرازانه عبور کرده و امروز ملت ایران سربلند، عزتمند و موفق است.

زارع خاطرنشان کرد: تأکید همیشگی امام خمینی (ره)، پرهیز جدی از چنددستگی و تفرقه، حفظ انسجام و وحدت و همچنین تقویت وفاق ملی بود تا دشمنان نتوانند در صفوف ملت ایران، رخنه کنند.

وی راه امام راحل (ره) را تلاش برای اهتزاز پرچم وحدت ملی و برادری در سایه خودباوری و اعتلای اندیشه‌های والا دانست و تاکید کرد: براین اساس دو بال مهم «استقلال» و «آزادی» از ارکان جمهوری اسلامی عنوان شده است.

استاندار گیلان به پافشاری امام خمینی (ره) بر اتکاء به باری‌تعالی، بهره‌گیری از ظرفیت مردم و حفظ وحدت در زمانه‌ای که از هر گوشه‌ای توطئه‌ای علیه کشور، ملت و نظام رخ می‌نمود، اشاره کرد و متذکر شد: این درس از خمینی کبیر (ره)، یادآور هر روز ماست که نه با تخریب، بلکه با انسجام می‌توانیم در برابر انواع توطئه‌ها پیروز شویم.

وی امیدبخشی به مردم را بخشی از آینده کشور دانست و آن را یکی از اضلاع گفتمانی امام خمینی (ره) عنوان کرد که نیازمند بازگویی و بازشناخت است و خاطرنشان کرد: از اوایل شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی و خیزش علیه استبداد سلطنتی و استعمار اجنبی، امام خمینی (ره) به پیروزی نهضت امید داشت و پیوسته روشنایی را در دوران سیاه و خفقان پهلوی نشان می‌داد.

زارع شکل‌گیری انقلاب اسلامی به‌عنوان میراث بزرگ امام خمینی (ره) برای ملت ایران و نیز جهان اسلام را با هدف استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی و دین‌باوری با اتکاء به مردم دانست و تاکید کرد: مردم باوری و اعتماد به آنان، نقطه کانونی اندیشه‌های امام (ره) است و بر این مبنا بود که همگان را در مسیر انقلاب، جذب کرد.

وی «انقلاب اسلامی ایران، اساساً یک انقلاب مردمی است» را یک حقیقت تاریخی دانست و افزود: این انقلاب، سرنوشت مردم ایران را تغییر داد و مسیری را پیش روی آنان نهاد که خود مردم، برای آینده خویش تصمیم‌گیری کنند.

استاندار گیلان استمرار راه، پاسداری از میراث و وفاداری به آرمان‌های امام خمینی (ره) را یک وظیفه ملی عنوان کرد و اظهار داشت: باید از جمهوری اسلامی ایران که نظامی برآمده از رأی و خواست مردم بوده و از پشتوانه سرمایه عظیم و ارزشمند اجتماعی برخوردار است، حراست و بستر حضور فعالانه مردم به‌ویژه جوانان را در انتخابات فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه گیلان در برپایی برنامه‌های ملی و مذهبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طی مدت حدود ۱۶ ماه اخیر از جمله بهترین استان‌ها بوده است، تصریح کرد: باید تلاش شود ضمن برگزاری برنامه‌های شایسته و در شأن معمار کبیر انقلاب اسلامی، شاهد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشیم.

زارع با تاکید بر ضرورت تولید محتوا‌های متناسب با سیره عملی امام خمینی (ره) و انتشار گسترده در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی با برگزاری وبینار‌های علمی و جشنواره‌های مجازی فرهنگی، هنری و ادبی و نیز شهرداری‌ها در تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری مناسب این ایام، استفاده بهینه شود.

وی بر لزوم اجرای برنامه‌های متناسب با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) و رحلت حضرت امام خمینی (ره) در سطح شهرستان‌های استان گیلان با هدایت فرمانداران و همکاری با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و نیز در دستگاه‌های اجرایی با درنظرگرفتن شرایط کرونایی و فضاسازی مناسب سر درب ورودی ادارات به نحو شایسته، تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار