امام خمینی (ره) رستاخیز پیروزی حرکت حق بر باطل بود

تولد امام خمینی (ره) رستاخیز پیروزی حکومت حق بر باطل بود که با سرنگونی حکومت ظالم پهلوی فصلی نوین را در شکل‌گیری جبهه اسلام در ایران و منطقه خاورمیانه گشود.
کد خبر: ۴۶۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 04June 2021

امام خمینی (ره) رستاخیز پیروزی حرکت حق بر باطل بودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، امام خمینی (ره) در تاریخ ۳۰ شهریورماه ۱۲۸۱ در شهرستان خمین استان مرکزی و در خانواده‌ای اهل علم متولد شد و پس از مبارزات فراوان و سرنگونی حکومت سراسر ظلم و ستم پهلوی در تاریخ ۱۴ خردادماه ۱۳۶۸ و در سن ۸۷ سالگی دیده از جهان فرو بست. اگر بخواهیم به فعالیت‌های بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران بپردازیم باید به این برهه از تاریخ اشاره کنیم که ایشان بعد از فوت آیت الله بروجردی به مخالفت با سیاست‌های سراسر ظلم و استبداد نظام شاهی برخاست که حاصل این خیزش دستگیری در ۱۵ خردادماه سال ۱۳۴۲ بود.

امام خمینی (ره) آنچنان عزم خود را برای مبارزه با ظلم و ستم رژیم شاه جزم کرده بود که مدتی پس از آزادی از زندان شاه به شهر مذهبی قم سفر کرد و در آنجا ساکن شد. ایشان در ماجرای تصویب قانون "کاپیتولاسیون" اقدام به ایراد سخنرانی بسیار حماسی و آتشین در مسجد اعظم قم کرد که حاصل آن دستگیری دوباره توسط عوامل رژیم شاه ظالم و تبعید به ترکیه و عراق شد. اما ایشان از آنچنان روحیه و شخصیت والایی برخوردار بود که در تبعید نیز راه مبارزه با رژیم ظالم و مستبد پهلوی را ادامه داد که در نتیجه مجبور به ترک عراق شد.

نقطه عطف و رستاخیز حرکت‌های انقلابی امام خمینی (ره) در میدان مبارزه با رژیم پهلوی پس از ترک عراق و سفر به پاریس وارد مرحله جدید و بسیار جدی شد به این صورت که با ساکن شدن ایشان در پاریس سخنرانی‌ها و فعالیت‌های او نه تنها قطع نشد و کاهش پیدا نکرد بلکه با برنامه ریزی دقیق و مدون نظرات خود را در رسانه‌های فرانسوی و غربی مطرح کرد و جریان بسیار خوبی را در حمایت از صدای مظلومان ایران و رهبری مبارزه با نظام شاهنشاهی راه انداخت که در نهایت با هدایت و رهبری انقلاب اسلامی پیروزی بزرگ و بی‌نظیری را برای اسلام و مردم ایران رقم زد.

امام خمینی (ره) در طول ۱۱ سال رهبری خود بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این کشور و مردم انقلابی آن را از حوادث خطرناک و توطئه‌های فراوان دشمنان اسلام و انقلاب نجات داد و این کشتی را به ساحل امن خود رسانید. از جمله این حوادث می‌توان به کودتای نوژه، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، برکناری بنی صدر، قائله کردستان و از همه مهمتر جنگ تحمیلی عراق بر ضد ایران با حمایت کشور‌های غربی و آمریکا اشاره کرد که اگر وجود شخصیت قدرتمند سیاسی، الهی و دینی، چون امام خمینی (ره) نبود هرکدام از این وقایع می‌توانست سرنوشتی نامشخص را برای کشور رقم بزند.

در واقع می‌توان امام خمینی (ره) را رهبر، مرجع دینی و انسان عارفی دانست که با عقلانیت و اخلاق عمل می‌کرد و همواره به مردم و خانواده محبت و علاقه داشت ضمن آنکه او به عنوان فردی که رهبر یک انقلاب بزرگ بود، بر خلاف دیگر انقلاب‌ها، اقدام به اجتماعی کردن دین کرد و دین مبین اسلام را به صحنه سیاست و جامعه آورد، زیرا او معتقد بود دین اسلام، دستورات و قوانین اجتماعی و متعالی را برای جامعه و حکومت ارائه کرده که می‌تواند باعث هدایت مردم و جامعه انقلابی ایران شود.

موضوع قابل توجه و بسیار مهمی دیگر این بود که مردم اعتقاد قلبی به امام خمینی (ره) داشتند به صورتی که تا آن روز کمتر رهبر سیاسی و مذهبی در جهان را می‌توان یافت که آنقدر مردم کشورش به او اعتماد داشته باشند و حاضر باشند با فرامین و دستورات او در هر صحنه‌ای حاضر شوند و حماسه خلق کنند.

در این بین نقطه مقابل امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران را می‌توان صدام حسین رهبر دیکتاتور و جنگ طلب عراق دانست که با جاه طلبی و بلندپروازی‌هایی که داشت از آمریکا فریب خورد در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی ایران جنگی نابرابر و هشت ساله را بر ضد ایران آغاز کرد و بعد از اینکه به اهداف خود نرسید با حمله به کشور کویت زمینه ساز آغاز نخستین جنگ خلیج فارس شد و در نهایت در جنگی که در سال ۲۰۰۳ آغاز شد از قدرت به پایین کشیده شد و حکومت بعث عراق به پایان راه تاریک خود رسید.

گزارش از روزبه قمصری

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار