انتخاب امام خامنه‌ای تضمین تداوم انقلاب و مسیر سرخ شهداست

بی‌شک انتخاب امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان رهبر انقلاب اسلامی ایران بهترین اتفاق ممکن برای اسلام و انقلاب محسوب شده که ملت ایران باید به نحو احسن از این فرصت طلایی نهایت استفاده را بکند.
کد خبر: ۴۶۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 05June 2021

انتخاب امام خامنه‌ای تضمین تداوم انقلاب و مسیر سرخ شهداستبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، پس از رحلت امام خمینی (ره) در ۱۴ خردادماه سال ۱۳۶۸ انقلاب اسلامی و کشور ایران در مقطع زمانی تاریخی، سرنوشت ساز و بسیار حساسی قرار گرفت. اهمیت و حساس بودن این مقطع زمانی آنجایی بود که تمام دشمنان اسلام و انقلاب برنامه ریزی‌های خود را برای ایجاد بحران در کشور و ضربه زدن به انقلاب اسلامی به کار بسته بودند.

بر این اساس، با توجه به اینکه کشور در شرایط بسیار حساس و بحرانی قرار داشت در همان روز یعنی ۱۴ خردادماه ۱۳۶۸ جلسه‌ای در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد و در نهایت حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی به‌عنوان جانشین به حق امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب اسلامی برگزیده شدند.

انتخاب امام خامنه‌ای به عنوان رهبر ایران اسلامی یکی از بهترین اتفاق‌هایی بود که پس از رحلت جانسوز بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) برای ملت و کشور ایران اسلامی رخ داد که قطعا این انتخاب با نظر و عنایت خداوند تبارک و تعالی رخ داده است. البته خیرات و برکات فراوانی را هم تا امروز به دنبال این انتخاب درست نصیب اسلام و انقلاب شده است.

اگر بخواهیم آشنایی کوتاهی با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشیم بهتر است بدانیم که ایشان فرزند مرحوم حجت الاسلام حاج سید جواد حسینى خامنه‌اى بوده و به تأیید و شهادتِ بسیاری از بزرگان، از پیشروترین افراد در عرصه اخلاق بوده و از شخصیت مستحکمی برخوردار هستند. ضمن اینکه از بارزترین حالات روحی و رفتاری رهبری انقلاب اسلامی می‌توان به بی آلایشی و سادگی به عناون افتخارات زندگی ایشان و آراستگی به زیور قناعت و سادگی و پیراسته بودن از رذایل طمع و حرص و تکبر اشاره کرد.

امام خامنه‌ای در تمامی برخورد‌های خود با دیگران هرگز از حسنِ سلوک و معاشرت با نزدیکان و دوستان غافل نشده و نسبت به زیردستان تکبر ندارد. ایشان همچنین به هیچ وجه در برابر زورمندان تواضع نشان نمی‌دهد که این موضوع نکته بسیار خوب و مهمی است. آیت الله خامنه‌ای در میان فامیل و دوستان و آشنایان به اخلاق نیکو، حسن سلوک و معاشرت خوب و برخورد ملایم، شهرت دارند.

برترین صفات رفتاری و روحی مقام معظم رهبری را می‌توان در پایبندی به آداب شرع و تقلید به موازین تقوا و پرهیزگاری، عمل به وظایف الهی و شوق به مستحبات و پرهیز از محرمات و رذایل اخلاقی دانست که این ویژگی‌ها موجب شده تا ایشان در درجه نخست به عنوان یک انسان بزرگ و در درجه بعدی به عنوان یک رهبری با ایمان و مردمی سال‌ها به بهترین شکل ممکن سکان‌دار کشتی انقلاب اسلامی در این دریای طوفانی باشند.

مقام معظّم رهبری، پرورش یافته مکتب قرآن است. ایشان در روزگار سیاه رژیم طاغوت که قرآن به مساجد و مجالس عزا محدود بود و یا بیشتر شاهد فعالیت قاریان کهنسال بودیم در این عرصه بسیار خوب و با قدرت حضور داشتند. رهبر معظم انقلاب اسلامی حتی در سال‌های پس از رهبری و تا امروز که حجم بسیار عظیم مسائل و مشکلات مملکتی و کشوری تمامی اوقات ایشان را اشغال کرده بود توجه به امر قرآن و گسترش تعلیم آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند، این اهمیت و توجه تا آنجا است که شخصا در محفل قاریان حاضر می‌شوند و به کار تدریس کلام الهی می‌پردازند.

نکته مهم و بااهمیتی که موجب شده تا انقلاب اسلامی ایران با تمامی انقلاب‌های هم قرن خود بسیار متفاوت باشد اعتقاد و اعتماد بی‌کران رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به مردم به عنوان عظیم‌ترین حامی اسلام و انقلاب است.

در واقع نقطه اشتراک مقام معظم رهبری با امام خمینی (ره) همین رابطه بسیار خوب و پدرانه‌ای است که ایشان با مردم دارند. البته این علاقه به مردم بر اساس آموزه‌های دین اسلامی است که در پوست و گوشت ایشان در طی این سال‌ها رخنه کرده است.

از دیگر ویژگی‌های بسیار مهم و بارز رهبر انقلاب اسلامی دفاع از استقلال کشور در برابر بیگانگان و دشمنان اسلام و انقلاب است. بر همین اساس هم تا مادامی که انقلاب اسلامی در ایران زنده و پابرجا است پرچم عدالتخواهی در جهان همچنان با قدرت و صلابت برافراشته است. در واقع انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی به رهبری امام خمینی (ره) و هم اکنون نیز به رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنان در حال دفاع و حمایت از کشور‌های ضعیف و ستمدیده، چون فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و عراق در برابر کشور‌های غربی به‌ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

در حقیقت می‌توان گفت رسالت اصلی و آرمان مقام معظم رهبری مبارزه با استکبار جهانی به رهبری آمریکا و تلاش برای شکستن قدرت پوشالی آن‌ها است تا ضمن دفاع از منافع جهان اسلام در برابر دشمنان به اتحاد و یکپارچگی کشور‌های اسلامی در برابر دنیای غرب کمک کنند. نمونه آن را می‌توان در بیانه‌های ایشان در دو انتفاضه مرم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد.

در انتهای این مطلب باید به این نکته اشاره کنیم که بر اساس اعتراف دولتمردان کشور‌های غربی به خصوص مقامات مختلف حکومت آمریکا رهبر معظم انقلاب اسلامی در میان رهبران جهان یکی از قوی‌ترین و قدرتمندترین رهبران سیاسی و دینی محسوب می‌شود که از پایگاه مردمی عظیمی برخوردار هستند.

گزارش از روزبه قمصری

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها