حضور حداکثری، اقتدار ملی/ فرماندار قم:

حضرت امام خمینی (ره) با ایجاد حکومت اسلامی مردم را در سرنوشت خود سهیم کرد

«مرتضی حیدری» با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد عامل استقرار نظام اسلامی است، گفت: ابتکار حضرت امام (ره) این بود که در مملکت شیعی مردم را در تعیین سرنوشت خود سهیم و شریک کرد.
کد خبر: ۴۶۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶ - 02June 2021

حضرت امام با ایجاد حکومت اسلامی مردم را در سرنوشت خود سهیم کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «مرتضی حیدری» فرماندار قم امروز در نشست هم اندیشی مدیران رسانه استان قم که با موضوع انتخابات در تالار شهید آوینی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: شهدای بزرگوار قیام خونین ۱۵ خرداد زمینه ساز بوجود آمدن و استقرار نظام اسلامی شدند.

وی با تاکید بر ضرورت حضور در صحنه انتخابات تاکید کرد: ممکن است برای هر شخص و گروهی، شرایط خاص یک معنایی بدهد، اما خاص بودن شرایط فعلی کشور، همان رهنمود رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات است که حجت را بر همه تمام می‌کند.

حیدری ادامه داد: ابتکار حضرت امام (ره) در قرن بیستم این بود که در این مملکت شیعی مردم را در تعیین سرنوشت خود سهیم و شریک کرد.

وی افزود: آن امام عزیز توانست با تکیه بر توانایی فکری، فقهی و فلسفی مردم را درکنار آموزه‌های وحی، ممزوج کند و ساختار حکومت را تشکیل دهد.

فرماندار قم با اشاره به موضوع انتخابات خاطرنشان کرد: حضرت امام فرمودند شرکت در انتخابات، یک تکلیف الهی است و از این رو انتخابات هر چهار سال یک بار، نظام را شارژ و با ابتکار و خلاقیت، امور زندگی مردم را تنظیم می‌کند.

وی با بیان اینکه امام، مسیر مقدسی را پایه گذاری کرده که حرکت در آن ملالت و خستگی ندارد، افزود: همه باید زمینه مشارکت در انتخابات و حضور حداکثری در آن را فراهم کنند.

حیدری با تاکید بر اینکه مدل شورای نگهبان در همه جای دنیا وجود دارد، گفت: این نهاد جزو ساختار نظام بوده و بعد از رهبر مهم‌ترین شخصیت رئیس جمهور است که تاثیرش روی جامعه مشهود می‌باشد.

وی همچنین با اشاره به زمان تبلیغات سه انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر و روستا و مجلس خبرگان در قم، موادی از قانون انتخابات شورا‌ها و وظایف رسانه‌ها در این مورد را یادآور شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار