حضور حداکثری، اقتدار ملی/ یادداشت

غفلت کاندیداهای انتخاباتی از حوزه مهم فرهنگ

نباید فراموش کنیم که مقوله فرهنگ به اندازه موضوعات سیاسی و اقتصادی دارای اهمیت بوده و نامزدها باید برنامه مدون و دقیقی برای این حوزه ارائه دهند.
کد خبر: ۴۶۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰ - 03June 2021

غفلت کاندیداهای انتخاباتی از حوزه مهم فرهنگگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ امیرعباس صادقی؛ این روزها تنور سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری با حضور نامزدهای مختلف از جریان‌های سیاسی کشور، سخنان آنان در رسانه‌ها و فضای مجازی و واکنش‌هایشان به صحبت‌های یکدیگر داغ است.

با پایان فرآیند تایید صلاحیت نامزدها و آغاز تبلیغات، انتخابات ریاست جمهوری رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته و کاندیداها تلاش می‌کنند برنامه‌های خود را به اطلاع مردم کشورمان برسانند. در این یادداشت ضمن اشاره به اهمیت انتخاب گزینه اصلح، توصیه‌ای به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می‌شود.

یکی از اساسی‌ترین موضوعات در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، انتخاب گزینه اصلح در بین نامزدهاست. کسی که می‌خواهد اداره کشور را به مدت چهار سال برعهده بگیرد باید از همه نظر دارای صلاحیت بوده و توانایی حل مشکلات موجود را داشته باشد. مردم کشورمان که قصد انتخاب بین یکی از نامزدها را دارند، براساس برنامه‌ها، تفکرات و چارچوب‌های کلی هر فرد و مقایسه او با دیگر نامزدها به جمع‌بندی رسیده و انتخاب نهایی‌شان را انجام می‌دهند. بنابراین موضوعی که در اینجا اهمیت دارد، ارائه تمام برنامه‌های نامزدهاست.

در سالیان اخیر و با توجه به اهمیت بیشتر موضوعات اقتصادی، سیاسی و بین‌الملل، کاندیداها بخش اعظمی از برنامه تبلیغاتی و فرصت خود را معطوف به بیان برنامه‌هایشان در این موضوعات می‌کنند. به عبارت دیگر از بیان برنامه‌های خود در حوزه‌های دیگر به ویژه حوزه مهم فرهنگ غافل می‌شوند.

نباید فراموش کنیم که مقوله فرهنگ به اندازه موضوعات سیاسی و اقتصادی دارای اهمیت بوده و نامزدها باید برنامه مدون و دقیقی برای این حوزه ارائه دهند. اگر اقتصاد پیوند خورده با معیشت مردم و مسائل سیاسی پیوند خورده با اهداف حزبی و جناحی است، مقوله فرهنگ مستقیما با آداب رفتاری مردم گره خورده و خلا آن می‌تواند ضربات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد. در سالیان اخیر بارها دیده‌ایم که عدم توجه دقیق به موضوعات فرهنگی و حتی تعابیر وارونه از آن چه تاثیرات عمیقی بر زندگی مردم داشته است.

از این روی به نظر می‌رسد که مردم برای انتخاب گزینه اصلح در کنار توجه به موضوعات دیگر باید به مقوله فرهنگ نیز توجه ویژه‌ای داشته و مطالبه‌گری کنند. نباید فراموش کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان هدایتگر اصلی انقلاب اسلامی بارها بر مقوله فرهنگ تاکید داشتند و حتی با به‌کاربردن مفهوم تهاجم فرهنگی، عمق فاجعه‌ای که می‌تواند در راه باشد را به مردم و مسئولین نشان دادند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها