در جلسه امروز هیئت دولت؛

"محمود زمانی قمی" استاندار مرکزی شد

در جلسه امروز هیئت، دولت محمود زمانی قمی به عنوان استاندار استان مرکزی انتخاب شد.
کد خبر: ۴۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ - 06May 2015

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، هیئت دولت صبح امروز(چهارشنبه) به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل جلسه داد که در ابتدای جلسه، "محمود زمانی قمی" به عنوان استاندار جدید استان مرکزی از هیأت وزیران رأی اعتماد گرفت.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور استان مرکزی را از استانهای مهم کشور ذکر کرد که به لحاظ صنعتی، ترانزیتی و فرهنگی از موقعیت ویژهای برخوردار است.

روحانی استان مرکزی و شهرهای پیرامون آن را زادگاه علما و مراجع بزرگ و محل پرورش عالمان دینی دانست که نقش مهمی در اعتلای فرهنگ تشیع داشته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مبنای ما اعتدال و معیار ما شایستگی است، استاندار را در مدیریت استان به رعایت اعتدال و شایستگی توصیه نمود و بر لزوم بهرهگیری از تجربیات گرانسنگ و ارزنده حجت الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی نماینده رهبری و امام جمعه اراک در تسریع توسعه و پیشرفت استان و تحقق اهداف دولت تدبیر و امید تأکید کرد.

پس از آن، استاندار لرستان گزارشی در خصوص "وضعیت استان و آخرین اقدامات انجام شده در زمینه طرحهای مصوب سفر رئیس جمهور و میزان تحقق آنها" به هیأت وزیران ارائه داد.

این گزارش به مواردی از قبیل اقدامات انجام شده در این استان از آغاز دولت تدبیر و امید در ارتباط با تکمیل طرحهای نیمه تمام و متوقف شده، ساماندهی افزایش پروازهای استانی، تعامل با سرمایهگذاران خارجی جهت گسترش همکاریهای اقتصادی در استان و توسعه زیرساختهای عمرانی و برنامههای بلند مدت دولت در راستای دستیابی به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان پرداخته است.

در این گزارش همچنین چالشهای پیش رو و پیشنهادات شورای برنامهریزی استان لرستان مورد بررسی قرار گرفت.

روحانی ضمن تشکر از تلاشهای ارزنده استاندار و سایر دستگاههای اجرایی، خاطرنشان کرد: همچنان که در سال ۱۳۹۳، صد درصد اعتبارات تعهدات سفر تخصیص یافته است، اعتبارات مورد نیاز سال ۱۳۹۴ نیز از سوی سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور تأمین خواهد شد.

در ادامه تعدادی از پیشنهادهای دستگاههای اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیأت وزیران رسید.

با تصویب دولت، مبلغ ۴۰ میلیارد ریال برای مبارزه با آفت زنجره خرما در شهرستان بم در اختیار استانداری کرمان قرار گرفت.

اختصاص مبلغ ۱۴۵ میلیارد ریال به شرکت آب منطقهای تهران برای تکمیل عملیات اجرایی طرح ساختمان سد کوچری و تونلهای انتقال از سرشاخه دز از دیگر مصوبات جلسه امروز هیأت وزیران بود.

دولت با بخشیده شدن جریمه خسارت تأخیر متعلقه به تسهیلات پرداختی معوقه بانکها به آسیب دیدگان ناشی از زلزله شهرستان بم که قبل از وقوع زلزله اعطا شده است، موافقت نمود. براساس این مصوبه، اصل تسهیلات اعطایی یاد شده در اقساط بلندمدت (حداکثر پنج ساله) توسط وام گیرندگان یا وراث قانونی آنها پرداخت میگردد. همچنین سود تسهیلات یاد شده حداکثر تا مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبار منظور شده در قانون بودجه در سال ۱۳۹۴ کل کشور تأمین و پرداخت میشود.

هیأت وزیران تعرفه برق شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز را اصلاح نمود. بر اساس این اصلاحیه، شهرستانهای مذکور به مدت شش ماه از اول اردیبهشت ماه تا پایان مهرماه به عنوان منطقه گرمسیر (۲) تعیین میشوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار