دعوت جنبش فتح به بسیج عمومی ملت فلسطین برای مقابله با رژیم صهیونیستی

کمیته مرکزی جنبش آزادی بخش ملی فلسطین با صدور بیانیه‌ای بسیج عمومی ملت فلسطین در روز پنجشنبه و یکپارچگی صفوف آن‌ها برای دفاع از قدس و مقابله با راهپیمایی پرچم‌های صهیونیست‌ها را خواستار شد.
کد خبر: ۴۶۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳ - 06June 2021

دعوت جنبش فتح به بسیج عمومی ملت فلسطین برای مقابله با رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کمیته مرکزی جنبش آزادی بخش ملی فلسطین (فتح) خواستار بسیج عمومی اعضا و ملت فلسطین در روز پنجشنبه و یکپارچگی صفوف آنها برای دفاع از قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی و مقابله با راهپیمایی شهرک‌نشینان تندرو شد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، این جنبش در بیانیه‌ای گفت: قدس خط قرمز است و ملت فلسطین از اراده محکم برای مقاومت در برابر اشغالگری در قدس و همه سرزمین‌های اشغالی فلسطین برخوردار است.

فتح گفت: یکصد سال درگیری نشان داده که ملت ما تسلیم سیاست اسرائیل در تحمیل واقعیت نمی‌شود و به مقاومت خود ادامه می‌دهد تا وقتی که آخرین نظامی و شهرک‌نشین صهیونیست را از فلسطین بیرون کند.

در بیانیه این جنبش آمده است: ملت ما هرگز نمی‌پذیرد که بهای کشمکش‌های فاشیستی در اسرائیل بر سر حکومت را بدهد و ملت قهرمان ما در قدس، کرانه باختری، نوار غزه و در داخل سرزمین‌های اشغالی ۴۸ و همچنین آنهایی که خارج از فلسطین زندگی می‌کنند این فاشیست‌ها و نقشه‌هایشان را ناکام می‌گذارند.

این کمیته اراده ملت فلسطین را قوی‌تر از ماشین جنگی رژیم صهیونیستی خواند و گفت: سیاست پاکسازی نژادی هرگز تکرار نخواهد شد و ملت ما به سرزمین تاریخی وطن خود پایبند هستند.

کمیته مرکزی فتح از ملت فلسطین خواست با وحدت و یکپارچگی صفوف خود به مقابله با نقشه‌های اسرائیل برای یهودی سازی قدس و مقدسات آن و به خصوص مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف مسلمانان روند.

این کمیته از جامعه بین المللی خواست جلوی وحشی‌گری نتانیاهو راست‌گراها افراطی در رژیم صهیونیستی و تحرکات آنها درقدس که تهدیدی برای متشنج شدن اوضاع منطقه است بگیرد.

رژیم صهیونیستی هر ساله در حول و حوش روز جهانی قدس صدها هزار شهرک‌نشین صهیونیست تندرو را گردهم آورده و راهپیمایی بزرگی را برگزار می‌کند که از باب العامود و محله‌های قدیمی قدس عبور کرده و به صحن‌های مسجدالاقصی می‌رسد و سپس در آنجا برنامه‌ای موسوم به «رقص پرچم‌ها» اجرا می‌کند و از این طریق خواستار بیرون راندن فلسطینی‌ها از قدس می‌شود.

امسال با توجه به تحصن فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی در هفته منتهی به روز قدس و به دنبال آن پاسخ مقاومت غزه به تجاوز رژیم صهیونیستی در قدس موجب شده بود که صهیونیست‌ها نتوانند این راهپیمایی را برگزار کنند.

گروه‌های شهرک‌نشین و راست‌گرای افراطی، از صهیونیست‌های دعوت کرده‌اند که در راهپیمایی پرچم‌ها در روز پنجشنبه این هفته در شهر قدس اشغالی شرکت کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار