شرط اداره جنگ از نظر شهید سلیمانی + فیلم

سردار سلیمانی در سخنرانی‌ای به شروط اداره جنگ اشاره کرده است.
کد خبر: ۴۶۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۵ - 11June 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حاج قاسم سلیمانی در روز‌های ابتدایی هجوم رژیم بعث عراق به ایران که با حمله به فرودگاه‌های کشور همراه بود مدتی از هواپیما‌های مستقر در فرودگاه کرمان محافظت می‌کرد و سه ماه بعد در قالب اولین نیرو‌های اعزامی از کرمان به عنوان فرمانده دسته، عازم جبهه‌های سوسنگرد شد و به خاطر عملکرد خوبش در حفاظت از شهر مهاباد در برابر نیرو‌های ضد انقلاب فرمانده پادگان قدس سپاه کرمان شد.

شرط اداره جنگ از نظر شهید سلیمانی+ فیلم

او با یک ماموریت ۱۵ روزه وارد جبهه شد و تا پایان جنگ در میدان ماند. او پیش از عملیات فتح المبین مامور به تشکیل تیپ ۴۱ ثارالله شد و پس از آن در عملیات‌های مهمی، چون والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ حضور یافت که در عملیات بستان از ناحیه شکم و در عملیات طریق القدس از ناحیه دست و شکم مجروح شد.

سابقه شهید سلیمانی در میدان‌های دفاع مقدس باعث شد تا پس از پایان جنگ به فرماندهی سپاه قدس منصوب شود و مسوولیت حفظ امنیت مرز‌های شرقی کشور را برعهده گرفت و در سال ۱۳۷۶ به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران منصوب شد. همین سابقه او در جبهه و مبارزه با اشرار باعث شد تا سردار سلیمانی به یکی از فرماندهان شجاع و مقتدر منطقه تبدیل شود. کسی که در زمان حمله داعش و تکفیری‌ها به کشور‌های عراق و سوریه به یاری مردم این کشور رفت و توانست با فرماندهی بی نظیر خود آنان را از مناطق تحت تصرف بیرون براند.

سردار سلیمانی در صحبت‌هایی به شروط اداره جنگ و پیروزی اشاره و مواردی را در این خصوص بیان کرده است. وی می‌گوید: «در جنگ شرط اداره و فرماندهی سن نبود، شرط اداره و فرماندهی تحصیلات نبود، شرط اداره و فرماندهی رتبه نبود. اما یک شرط وجود داشت پخته شدن در کوره بود، زلال شدن در کوره بود! کوره آتش عملیات‌ها و جنگ؛ لذا بعضی از رشدها، رشد‌های الکی نبود رشد‌های حقیقی بود.»

در ادامه فیلم سخنرانی شهید سلیمانی را می‌بینید.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار