جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

نظامیان باید در شناخت جریانات سیاسی از همه آگاه‌تر باشند

حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت گفت: افراد نظامی حق ورود به هیچ حزب، جریان و یا گروه سیاسی را ندارند، ولی این موضوع به معنی ناآگاهی نظامیان نیست و یک نظامی باید در رصد، درک و تحلیل مسائل سیاسی و شناخت گروه‌ها و جریان‌های سیاسی از سایر افراد جامعه برتر باشد.
کد خبر: ۴۶۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ - 08June 2021

حجت‌الاسلام جلیلی‌صفتبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «احمد جلیلی‌صفت» جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم بزرگداشت شهیدان «بساطی» و «نامنی» شهدای خلبان نیروی هوایی ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره خلبانان شهید نهاجا اظهار داشت: هیچ موجودی حتی فرشتگان به پایه رفعت و منزلت انسان نمی‌رسد و این شرافت و منزلت به دلیل دوبعدی بودن وجود انسان است که شامل بعد معنوی یا عقل و بعد مادی یا همان هوای نفس می‌شود.

وی افزود: خداوند متعال استعداد‌ها و ظرفیت‌های بسیاری در وجود همه انسان‌ها به امانت گذاشته است که به دو دسته ستایشی و نکوهشی تقسیم می‌شوند و انسان تلفیقی از ویژگی‌های نکوهشی و ستایشی است.

حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت ادامه داد: اگر انسان با محوریت عقل زندگی خود را اداره کند به مقام خلیفةاللهی می‌رسد و صفاتی مانند عدالت و ظلم‌ستیز بودن صفات غالب انسانی می‌شود و در نهایت به مقام عبد صالح خدا دست پیدا می‌کند و بالعکس، اگر هوای نفس انسان بر عقلش غلبه پیدا کند، دچار گمراهی و ضلالت می‌شود و همواره وجود انسان میدان مبارزه عقل و هوای نفس است.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: در طول تاریخ، انسان‌هایی که مطیع فرمان خدا بوده و مرد میدان عمل بودند، به بهترین جایگاه‌ها رسیدند و محبوب دل‌ها شدند که شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از نمونه‌های آن هستند.

وی با بیان اینکه یک نظامی باید در شناخت جریان‌های سیاسی از همه آگاه‌تر باشد، تصریح کرد: افراد نظامی حق ورود به هیچ حزب، جریان و یا گروه سیاسی را ندارند، ولی این موضوع به معنی ناآگاهی نظامیان نیست و یک شخص نظامی باید در رصد، درک و تحلیل مسائل سیاسی و شناخت گروه‌ها و جریان‌های سیاسی از سایر افراد جامعه برتر باشد و آگاه‌سازی سیاسی انجام دهد.

حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت در پایان خاطرنشان کرد: امروز همانند زمان دفاع مقدس همه دشمنان علیه ایران اسلامی متحد شده‌اند و وظیفه همه ما شرکت در انتخابات و انتخابی با بصیرت و آگاهانه است و به امید خدا با اراده و عزم آحاد جامعه و شرکت در انتخابات پیش رو، افق‌های روشن در پیش خواهیم داشت.

این مراسم با حضور امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام «سید احمد قاضی» رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش و کارکنان پایور و وظیفه این نیرو، در سالن ۱۹ بهمن فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید خضرایی برگزار شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها