دغدغه جامعه ایثارگری کجای مناظرات انتخاباتی است؟

در روز‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری، تب و تاب مناظرات کاندیداد‌ها بالا گرفته و نامزد‌ها در خصوص مسائل مختلف برنامه و آراء خود را ارائه می‌دهند، اما در میان صحبت‌ها خبری از مسائل و مشکلات ایثارگران نیست.
کد خبر: ۴۶۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۵ - 10June 2021

دغدغه جامعه ایثارگری کجای مناظرات انتخاباتی است؟به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، از سال ۱۳۶۷ که جنگ رژیم بعث علیه ایران تمام شد، ایثارگران و جانبازان عرصه مجاهدت در راه اسلام و وطن که بهترین سال‌های عمر خود را برای دفاع از ارزش‌ها گذاشتند با مشکلات و سختی‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند. هرچند برخی قوانین و خدمات به کمک تامین نیاز‌های مادی و روانی ایثارگران آمده است، اما نبود نظارت کافی بر اجرای مصوبات دولت و مجلس، اختصاص نیافتن بودجه مناسب برای طرح‌های تعیین شده و موارد دیگر باعث شده تا با برداشته شده بخشی از مشکلات، مشکلات دیگر جایگزین آن شود.

این شرایط به خصوص برای جانبازانی که ضمن تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت نیازمند درمان‌های ویژه و اقلام بهداشتی درمانی هستند دشوارتر و سخت‌تر است.

این روز‌ها کاندیدادا‌های ریاست جمهوری در حال رقابت برای قبول مسوولیت خطیر ریاست قوه مجریه هستند تا سرنوشت چهار ساله کشور را رقم بزنند. در این میان صحبت از مسایل مختلف و راهکار‌های اجرایی و برنامه‌های کاندیداد‌ها در انتخاب اصلح مردم نقش موثری دارد. کاندیداد‌ها با حضور در رسانه‌ها به سوالات مختلفی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... پاسخ داده و برنامه‌های خود را در حوزه مسائل گوناگون عنوان می‌کنند. از مسائل مربوط به زنان گرفته تا حمایت از معتادین، اقشار خاص، ورزشکاران و هنرمندان در بین صحبت‌های کاندیدا‌ها دیده می‌شود و این شائبه را ایجاد می‌کند که صحبت‌ها در جهت جلب حمایت این اقشار بیان می‌شود. در این میان، اما هیچ صحبتی از ایثارگران نیست. آمار میلیونی ایثارگران در کشور به علاوه جمعیت خانواده‌های شهدا و ایثارگران گروه بزرگ جمعیتی کشور را تشکیل می‌دهند که نیازمند توجه ویژه هستند.

این توجه هم از جهتی می‌تواند سرمایه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند و نیاز امروز جامعه و نسل جوان آینده ساز کشور است و از جهت دیگر جمعیت بزرگی را شامل می‌شود. نبود برنامه مشخص برای این قشر از جامعه یعنی نادیده گرفته شدن گروهی که برای حفظ نظام اسلامی از جان گذشتند و امروز هم اگر خطری کشور را تهدید کند در صف نخست برای تقابل با دشمن سینه سپر می‌کنند.

در حالی تعدادی از کاندیدا‌ها خود از جامعه ایثارگر هستند که تاکنون صحبتی درباره استفاده از ظرفیت ایثارگران به میان نیاورده‌اند. تجارب ایثارگران در دوران دفاع مقدس و پس از آن و در جایگاه مسوولیت‌هایی که برعهده گرفتند می‌تواند در بخش‌های گوناگون کشور مورد استفاده قرار گیرد.

از معضلات سال‌های اخیر در حوزه ایثارگران اجرایی نشدن قوانین و مقررات است که بخش اعظم آن بر عهده دولت است. نبود بودجه، توجه لازم جهت انجام امور ایثارگران، نادیده گرفتن بخشی از قوانین و... از مسائلی است که دولت‌ها می‌توانند در ارتباط با ایثارگران پیگیری کنند.

انتهای پیام/ ۱۴۱‎

نظر شما
پربیننده ها