حضور حداکثری، اقتدار ملی/

رئیس هیات نظارت بر شورا‌های تهران: ۴۲۵ نفر را به گردونه انتخابات بازگرداندیم

نادری گفت: در استان تهران از پنج هزار و ۹۳۷ نفر شرکت‌کننده مجموعاً توسط نهاد‌های اجرایی و نظارت در مرحله شهرستان‌ها ۱۵۴۸ نفر رد صلاحیت داشتیم.
کد خبر: ۴۶۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ - 11June 2021

رئیس هیات نظارت بر شورا‌های تهران: ۴۲۵ نفر را به گردونه انتخابات بازگرداندیمبه گزارش گروه اخبار دخلی دفاع‌پرس، احمد نادری رئیس هیات نظارت بر شورا‌های شهر و روستای تهران امروز در گردهمایی عوامل انتخابات ۱۴۰۰، که در سالن همایش هتل ارم برگزار شد، با تاکید بر اهمیت انتخابات اظهار داشت: انتخابات پیش رو یک اهمیت ویژه‌تر دارد، به این معنا که ریل‌گذاری گام دوم انقلاب از مسیر این انتخابات می‌گذرد و ما باید این انتخابات را جدی بگیریم.

این نماینده مجلس هدف از جلسه امروز را برگزاری بهتر انتخابات عنوان کرد و ادامه داد: همکاری سازنده عوامل اجرایی و عوامل نظارتی یک انتخابات سالم و خوب و مطلوب را کلید خواهد زد.

وی با بیان اینکه قانون انتخابات شورا‌ها اشکالات جدی دارد و پس از برگزاری پنج دوره انتخابات باید امروز این قانون را اصلاح کنیم، گفت: اشکالات قانون شورا‌ها تاکنون آسیب‌هایی را متوجه شورا‌ها کرده است. در شورا‌های پنجم شاهد دستگیری‌های فراوان اعضای شورا‌ها بودیم. هم دوستان ضابط و هم دوستان قضایی در این خصوص اذیت شدند؛ بنابراین بعد از انتخابات باید با راهکار‌های علمی و مطالعات دقیق این وضعیت را آسیب‌شناسی کنیم.

نادری اضافه کرد: بهتر است این انتخابات از نمایندگان مجلس گرفته شود، اما شورای نگهبان هم ملاحظات جدی در مورد بحث شورا‌ها دارد، اگر شورای نگهبان این مسئولیت را قبول کند، منجر به هماهنگی در کلیت انتخابات و نظارت بر انتخابات خواهد شد. اگر هم این شورا قبول نکند، نهاد مستقلی ذیل مجلس یا جای دیگر باید انتخابات را مدیریت کند.

وی ادامه داد: در استان تهران از پنج هزار و ۹۳۷ نفر شرکت‌کننده مجموعاً توسط نهاد‌های اجرایی و نظارت در مرحله شهرستان‌ها ۱۵۴۸ نفر رد صلاحیت داشتیم و ۹۰۸ نفر توسط هیات اجرایی رد صلاحیت شدند. ۱۰۴۰ نفر نیز توسط هیات نظارت شهرستان‌ها رد صلاحیت شدند که البته ما هر ۱۵۴۸ نفر را رسانه‌ای کردیم و از این ۱۲۸۰ نفر به هیات نظارت عالی استان که مرجع آن، ما بودیم، شکایت کردند و نتیجه این شد که ما ۴۲۵ نفر را به گردونه انتخابات بازگرداندیم.

رییس هیات نظارت شورا‌ها ادامه داد: معیار‌های ما در استان تهران اعمال مر قانون در کنار رافت اسلامی بود. ما از همه ادیان و مذاهب تایید صلاحیت داشتیم و نشان دادیم که بدون جناح‌بندی و حب و بغض به وظیفه خود پرداختیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها