رئیس گروه اتحادیه بین‌المجالس جهانی مجلس:

رژیم صهیونیستی بقای خود را در استمرار جنگ در خاورمیانه می‌بیند

نادری گفت: حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه در ادامه تجاوزات مستمر به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور است، چراکه این رژیم بقای خود را در استمرار جنگ و درگیری در خاورمیانه می‌بیند.
کد خبر: ۴۷۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ - 08September 2021

رژیم صهیونیستی بقای خود را در استمرار جنگ در خاورمیانه می‌بیندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، احمد نادری رئیس گروه اتحادیه بین‌المجالس جهانی در مجلس شورای اسلامی که به منظور حضور در پنجمین کنفرانس رؤسای پارلمان‌های جهان اتحادیه بین‌المجالس به وین سفر کرده بود، با پطروس مرجانی، رئیس کمیته خارجی عربی و اتباع خارجی در مجلس سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

نادری در ابتدای این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره بر اساس سیاست‌های اصولی خود در قبال سوریه رفتار کرده، اظهار داشت: حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه، مخالفت با هرگونه مداخله خارجی و حضور نامشروع نیرو‌های نظامی و عناصر تروریستی بیگانه و لزوم حل و فصل این بحران از طریق گفتگو‌های سوری-سوری با مدیریت خود سوری‌ها، از محوری‌ترین مواضع جمهوری اسلامی در قبال بحران این کشور بوده است.

رئیس گروه اتحادیه بین المجالس جهانی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به چالش‌های سوریه در حوزه آب، آموزش و پرورش، معیشت، اشتغال و اهمیت بازسازی مناطق، اظهار داشت: معتقدیم بودجه‌ای که سازمان ملل در راستای کمک‌های بشردوستانه به سوریه در اختیار خود دارد، نباید صرفا صرف تأمین مواد غذایی و کمک به اردوگاه آوارگان و پناهندگان باشد بلکه باید بخشی از این بودجه در راستای بازسازی زیرساخت‌های بهداشتی و آموزشی مصرف شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بازگشت امن و آزادانه آوارگان سوری به کشورشان، خود مرحله‌ای از راهکار سیاسی بحران سوریه به شمار می‌رود، ولی برخی کشور‌ها از این موضوع به عنوان ابزار سیاسی برای فشار به دولت سوریه استفاده می‌کنند و برای این بازگشت شرط و شروط می‌گذارند.

نادری در ادامه با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه سوریه، عنوان کرد: در شرایطی که همه‌گیری ویروس کرونا و اوضاع جنگی در سوریه منجر به مشکلات معیشتی برای مردم این کشور شده، تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه ملت سوریه، مشکلات را تشدید کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص وضعیت ادلب تأکید کرد که این منطقه باید تحت کنترل و حاکمیت دولت سوریه باشد تا به جایگاهی امن برای تروریست‌ها تبدیل نشود.

وی همچنین به تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره و بیان کرد: حملات اخیر این رژیم در ادامه تجاوزات مستمر به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است چرا که بقای خود را در استمرار جنگ و درگیری در خاورمیانه می‌بیند.

رئیس گروه اتحادیه بین المجالس جهانی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در صدد است تا سوریه را به محل تنش تبدیل کند، خاطرنشان ساخت: لازم است جامعه بین المللی و بازیگران منطقه‌ای در قبال تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه، واکنش نشان دهند، زیرا ادامه این وضع غیرقابل قبول است.

انتهای پیام/۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار