وزیر خارجه چین:

برای احیای برجام ابتدا تحریم‌های ضدایرانی آمریکا باید لغو شوند

وزیر خارجه چین امروز در کنفرانس خلع سلاح ژنو تصریح کرد: برای احیای برجام ابتدا تحریم‌های ضدایرانی آمریکا باید لغو شوند؛ قلدری واشنگتن منشأ اصلی مشکلات است.
کد خبر: ۴۶۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ - 11June 2021

برای احیای برجام ابتدا تحریم‌های ضدایرانی آمریکا باید لغو شوندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «وانگ یی» وزیر خارجه چین امروز جمعه در کنفرانس خلع سلاح در ژنو با اشاره به اینکه برای احیای برجام ابتدا تحریم‌ها علیه ایران رفع شود، یک اقدام طبیعی است اظهار داشت: اقدامات زورگویانه و قلدی‌های یکجانبه آمریکا، منشأ اصلی مشکلات در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران است. همزمان که مذاکرات برای ازسرگیری تعهدات ذیل توافق هسته‌ای توسط آمریکا و ایران در گام آخر قرار دارد، طرف‌های درگیر باید هرچه سریعتر تصمیم سیاسی بگیرند و تلاش‌های دیپلماتیک برای بازگرداندن برجام به مسیر اصلی را دو برابر کنند.

در همین ارتباط، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز جمعه در پیامی توییتری اعلام کرد که امیدوار است این آخرین دُور مذاکرات بر سر احیای برجام باشد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین ابراز امیدواری کرد: دور آتی نشست کمیسیون مشترک برجام در این آخر هفته (به وقت محلی) برگزار می‌شود. این شروع ششمین دور مذاکرات وین بر سر احیای توافق هسته‌ای خواهد بود. آیا این آخرین دُور خواهد بود؟ کسی نمی‌داند؛ اما همه مذاکره کنندگان امیدوارند این طور باشد.

به گزارش اسپوتنیک، وی ساعاتی پیش اعلام کرده بود: دُور جدید مذاکرات برجام طی هفته جاری (به وقت محلی) در وین آغاز می‌شود. دور جدید مذاکرات برجامی در وین این هفته آغاز می‌شود. گرچه لزوماً قرار نیست جمعه باشد. ارزیابی چشم انداز‌ها متفاوت است، اظهارات محتاطانه طرف ایرانی و طرف آمریکایی جلب توجه می‌کند و به این دلیل است که برخی از مسائل که اهمیت بالایی برای دو طرف ایران و آمریکا دارند، باقی مانده است. پیش بینی و حدس و گمان درباره چگونگی روند مذاکرات سخت و البته بیهوده است.

به گفته وی، مهم این است که اراده و عزم کافی برای دستیابی به نتیجه و تکمیل موفقیت‌آمیز روند مذاکرات وجود دارد و باید دید که این امر چقدر زمان‌بر است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها