چگونگی ختم جنگ ایران و عراق و پاسخ به شبهات قطعنامه ۵۹۸ در مستند «مجمع عقلا»

مستند «مجمع عقلا» به بررسی چگونگی ختم جنگ ایران و عراق و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در تیر سال ۱۳۶۷ و پس از آن به بررسی دوران سازندگی در دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ می‌پردازد.
کد خبر: ۴۶۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ - 13June 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مستند «مجمع عقلا» در مدت زمان ۵۴ دقیقه قصد دارد چگونگی پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و مذاکرات پیرامونی آن را بررسی کند و تفکر مجمع عقلا برای اداره کشور را مورد بحث و بررسی قرار دهد. در واقع این مستند اولین مستند و اثر پژوهشی است که به بررسی تفکر مجمع عقلا در کشورداری و اداره امورات کشور در سه دهه پیش می‌پردازد.

در این مستند با چهره‌هایی همانند صادق زیباکلام، مرحوم ابراهیم یزدی، مرحوم حسین شیخ الاسلام معاون سابق وزارت امور خارجه، عباس ملکی از اعضای تیم مذاکره کننده در مذاکرات ۵۹۸، سردار محسن رفیق دوست، سردار اسماعیل کوثری،  فرشاد مومنی، محمد خوشچهره، ناصر نوبری سفیر ایران در شوروی، محمد غرضی و ... مصاحبه‌های مبسوطی انجام شده است.

چگونگی ختم جنگ ایران و عراق و پاسخ به شبهات قطعنامه ۵۹۸ در مستند «مجمع عقلا»

این مستند تولید مرکز مستندسازی سفیر فیلم است و تهیه کننده آن محمدتقی بستجانی و کارگردان آن سید محمدمهدی دزفولی است. این اثر جدیدترین تولید سفیر فیلم و محصول سال ۱۴۰۰ است.

مستند مذکور از امروز در سایت سفیرفیلم در دسترس علاقمندان است و کتاب آن هم مدتی دیگر به زیور طبع آراسته خواهد شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها