دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد/

ادامه پیشروی ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان در قلمون/سقوط بزرگترین پایگاه نظامی «جبهه النصره»

ادامه پیشروی ارتش سوریه و حزب الله در قلمون، طولانی کردن جنگ در سوریه هدف اصلی آمریکا از آموزش معارضان، اذعان رئیس معارضان سوریه به حمایت عربستان از القاعده، ضبط سلاح‌های آمریکایی وصهیونیستی تروریست‌ها درسوریه از جمله مهم‌ترین تحولات یک هفته گذشته سوریه است.
کد خبر: ۴۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷ - 11May 2015

ادامه پیشروی ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان در قلمون/سقوط بزرگترین پایگاه نظامی «جبهه النصره»

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، ادامه پیشروی ارتش سوریه و حزب الله در قلمون، طولانی کردن جنگ در سوریه هدف اصلی آمریکا از آموزش معارضان، انهدام پهپاد جاسوسی داعش توسط ارتش سوریه، اذعان رئیس معارضان سوریه به حمایت عربستان از القاعده، ضبط سلاحهای آمریکایی وصهیونیستی تروریستها درسوریه، آغازآموزش نظامی مخالفان سوریه توسط آمریکا و درخواست سوریه از جامعه جهانی برای توقف مصادره جولان خواست توسط رژیم صهیونیستی از جمله مهمترین تحولات یک هفته گذشته سوریه است.

** ادامه پیشروی ارتش سوریه و حزبالله لبنان در قلمون: خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که منابع نظامی سوری از ادامه پیشروی ارتش سوریه و حزبالله لبنان در منطقه قلمون در مرز دو کشور خبر دادند که بیش از 100 کیلومتر مربع از مناطق تحت نفوذ گروههای تندرو سوری پاکسازی شده و امنیت به آن بازگشته است. همچنین یگانهای ارتش سوریه با وارد کردن ضربات کوبنده به گروههای تروریستی تکفیری در بسیاری از مناطق ادلب دهها تن را کشتند یا زخمی کردند و بسیاری از خودروهای نظامی آنان را منهدم کردند. یک منبع نظامی اعلام کرد یگانهای ارتش مواضع و محل تجمع گروه های تروریستی را در مناطق المنطر، بزیت، شیخ یاسین، مشیرفه، قرطله، مقلع بزیت و اطراف منطقه ادلب هدف قرار دادند که به کشته شدن ده ها تن از اعضای این گروه ها منجر شد.

** سقوط بزرگترین مقر جبهه النصره در غرب قلمون: شبکه المنار گزارش داد: ارتش سوریه و نیروهای حزب الله پایگاه «سهله المعیصره» را در منطقه الجبه واقع درغرب قلمون تصرف کردند. این پایگاه بزرگترین مقر جبهه النصره در این منطقه بود. در این عملیات نیروها همچنین موفق شدند، تپه مشرف به این پایگاه نظامی به نام «قرنة المعیصرة شمالی» و همچنین مناطق عقبة ام الرکب، تپه الدورات، قرنة رزق و تپه شمیس را نیز آزاد کنند.

** فیصل المقداد: هدف آمریکا طولانی کردن جنگ در سوریه است: «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در مقالهای که در روزنامه لبنانی «البناء» منتشر شده است به برنامه اعلام شده دولت آمریکا برای آموزش به اصطلاح «مخالفان میانهروی سوری» در اردن واکنش نشان داده است.  وی گفت: آمریکا که به بهانه مبارزه با داعش و جبهه النصره اقدام به آموزش گروههای مسلح میانه رو در ترکیه و اردن می کند. آمریکا با حمایت از تروریستها و پیچیده کردن شروط سیاسی برای حل بحران سوریه به دنبال وقت کشی و طولانی کردن درگیری با هدف پیاده کردن طرحهای خود در منطقه و حمایت از رژیم صهیونیستی و منافع آن است.

** انهدام پهپاد جاسوسی داعش توسط ارتش سوریه: منابع سوری از ساقط کردن هواپیمای جاسوسی داعش بر فراز حلب و ادامه پیشروی های ارتش سوریه و مقاومت در القلمون خبر دادند. همچنین در «وادی الدار» در القلمون ارتش سوریه و مقاومت لبنان یک کارگاه بمبگذاری خودرو را نابود کرد.

** اذعان رئیس معارضان سوریه به حمایت عربستان از القاعده: خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که «خالد خوجه» رئیس گروه موسوم به «ائتلاف معارضان» سوریه اذعان کرد که بتازگی گروههای تروریستی وابسته به القاعده از عربستان و ترکیه کمک دریافت کردهاند و پیشروی گروههای تروریستی مانند «جبهه النصره» و سایر گروههای وابسته به القاعده در ادلب و درعا برآیند حمایت نظامی عربستان و ترکیه بود. وی با بیان این مطلب افزود: «حمایت نظامی عربستان و ترکیه در پیشرویهای اخیر در مناطق شمال و جنوب سهیم است».


** ضبط سلاحهای آمریکایی وصهیونیستی تروریستها درسوریه: پایگاه خبری «سوریا الان» گزارش داد که ارتش سوریه و نیروهای مسلح این کشور، مهمات و تسلیحات گروههای تروریستی از جمله موشکهای ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی را درنزدیکی روستای «الخالدیه» در حومه شمالی استان «سویدا» مصادره کردند. تسلیحات مصادره شده شامل موشکهای ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی از نوع «تاو» و «لاو»، تیربار سبک، تفنگ اتوماتیک تک تیرانداز، انواع خمپاره انداز و آر پی جی زن و مقادیر زیادی مهمات نظامی و خودروهای سنگین عنوان کرد.

** آغازآموزش نظامی مخالفان سوریه توسط آمریکا: وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه گذشته با صدور بیانیهای اعلام کرد برنامه آموزش موارد مختلف از جمله «مبانی حقوق بشر» به مخالفان سوریه را آغاز کرده است. همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که گروه اول این افراد در اردن آموزش دیدهاند. کار آموزش مخالفان دولت سوریه بر عهده 450 مربی نظامی، از جمله 350 آمریکایی است.


** درخواست سوریه از جامعه جهانی برای توقف مصادره جولان: پایگاه خبری «المنار» گزارش داد که وزارت خارجه سوریه، دو نامهای جداگانه را به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت درخصوص اقدام نیروهای اشغالگر اسرائیل به مصادره هزاران هکتار از اراضی بلندیهای جولان اشغالی سوریه، ارسال کرد که در این نامهها آمده است که «نیروهای اشغالگر صهیونیستی هزاران هکتار از اراضی جولان را با هدف توزیع آن در میان شهرکنشینان مصادره کردهاند. در این شرایط آنها نیز در این اراضی مصادره شده با هدف ایجاد پروژههای کشاورزی مستقر خواهند شد همانگونه که حفاری آزمایشی برای اکتشاف نفت در این منطقه آغاز شده است.»

 

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها