ائتلاف و تغییرات در میان گروه های شورشی سوریه

در حالی که وضعیت ارتش آزاد سوریه حکایت از روند فروپاشی آن دارد اخبار مختلفی در مورد ائتلاف گروه های شورشی نزدیک به القاعده منتشر شده است.
کد خبر: ۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴ - 15October 2013

ائتلاف و تغییرات در میان گروه های شورشی سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل "خبرگزاری فرانسه"، در حالی که در روزهای اخیر اخبار مختلفی در مورد درگیری های میان گروه های شورشی در سوریه و اختلافات داخلی مطرح شده است، گزارشات منتشر شده در مورد وضعیت گروه های شورشی حکایت از آن دارد که گروه های شورشی نزدیک به القاعده تلاش دارند با ایجاد ائتلاف روند مبارزات خود علیه دولت و دیگر گروه ها را ادغام نمایند.

همچنین گزارشات منتشر شده در مورد ارتش آزاد سوریه که در روزهای اخیر شکست های سنگینی در نبرد با گروه دولت اسلامی عراق و شام متحمل شده است، نشان می دهد که این گروه بسیاری از نیروهای خود در سوریه را از دست داده است و برخی دیگر از نیروهای آن نیز از آن جدا شده اند .

در این رابطه و در شرایطی که به نظر می رسد گروه های شورشی نزدیک به القاعده با حمایت حامیان منطقه ای خود در حال تقویت نیرو و کسب جایگاه برتری نسبت به دیگر گروه های مخالفان در سوریه هستند، گزارشات جدید نشان می دهد مهم ترین گروه های نزدیک به القاعده در سوریه مانند "دولت اسلامی عراق و شام"، "جبهه النصره" و "احرار الشام" با برگزاری نشست های مشترک در خارج از سوریه تلاش دارند با ایجاد ائتلاف مبارزات خود علیه دولت سوریه و دیگر گروه های شورشی را هماهنگ کنند.

اما آنچه در این میان شایان توجه می باشد این موضوع است که تقویت گروه های نزدیک به القاعده در سوریه که با حمایت برخی کشورهای خارجی نیز روند آن تقویت خواهد شد علاوه پیامدهای خطرناک برای سوریه منطقه را نیز با چالش های جدی تر مواجه خواهد کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار