سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

قداست دفاع ملت ایران، دفاع مقدس را ماندگار کرد

امینی گفت: مقاومت همه جانبه ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار، ماهیت دفاع مردم و تغییر واژه‌ها باعث مقدس شدن دفاع هشت ساله ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی شد، بر همین اساس تبدیل جنگ تحمیلی به دفاع مقدس موجب برجستگی و ماندگاری این حماسه عظیم شد.
کد خبر: ۴۶۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱ - 16June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با «یوسف امینی» سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

یوسف امینی در این دیدار با قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط اداره‌کل حفظ آثار استان در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس علاوه بر یک رویداد تاریخی از همان ابتدا تبدیل به فرهنگ شد و ایجاد هویت کرد.

وی افزود: مقاومت همه جانبه ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار، ماهیت دفاع مردم و تغییر واژه‌ها باعث مقدس شدن دفاع هشت ساله ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی شد بر همین اساس تبدیل جنگ تحمیلی به دفاع مقدس موجب برجستگی و ماندگاری این حماسه عظیم شد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: هر چه از دفاع مقدس می‌گذرد نیاز به نهادینه شدن فرهنگ آن بیشتر می‌شود ولذا باید مبانی و معارف دفاع مقدس توسط هنرمندان در حوزه‌های مختلف احصا و به زبان هنر به جامعه ارائه شود تا نسل‌های آینده با بهره‌گیری از این فرهنگ غنی در جهت توسعه و آبادانی ایران اسلامی گام بردارند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به فراخوان نهضت تولید آثار ادبی دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: همانگونه که در جمع‌آوری آثار ادبی حوزه دفاع مقدس، نهضت تولید آثار ادبی شکل گرفته برای چاپ آثار برتر نیز باید نهضتی ایجاد شود تا با تعامل و همکاری دستگاه‌های فرهنگی شاهد انتشار آثار منتخب باشیم.

امینی در پایان آمادگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی را برای همکاری در اجرای مأموریت‌های تخصصی مشترک با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان اعلام کرد.

نهضت تولید آثار ادبی، گامی در جهت جریان‌سازی ادبیات پایداری

سردار یوسفعلی‌زاده در این دیدار ابراز داشت: فعالیت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به میزان بالایی با مأموریت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همپوشانی دارد و هر دو اداره‌کل نقش هماهنگ‌کننده و انسجام‌بخش دارند. با در نظر گرفتن این همپوشانی، این ضرورت وجود دارد که تعامل بیشتری بین این دو اداره‌کل صورت بگیرد تا از ظرفیت‌های تخصصی، بیش از گذشته استفاده شود.

وی افزود: سال گذشته به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اقدامات وسیعی در سطح استان صورت گرفت که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نقش مهمی در بزرگداشت این حماسه جاوید ایفا کرد.

این مسئول در ادامه به انتخاب اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس در جشنواره مالک اشتر اشاره کرد و گفت: کسب رتبه برتر توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در جشنواره مالک اشتر مرهون تلاش‌ دستگاه‌ها و ساختارهای اجرایی استان در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که امیدواریم این هم‌افزایی‌ها تداوم داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تصریح کرد: در سال جاری به مناسبت گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس، ۹۰ عنوان برنامه پیشنهادی اداره‌کل حفظ آثار استان جهت اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ شده که امید است تمام ساختارها با استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به عملیاتی شدن این برنامه‌ها اقدام کنند.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس، برگزاری پنجمین جشنواره ملی فانوس به میزبانی استان خراسان رضوی است که برای برگزاری این جشنواره خواستار مشارکت و همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستیم.

وی بیان داشت: تألیف و نشر کتاب‌های دفاع مقدس یکی دیگر از اولویت‌های اساسی اداره‌کل حفظ
آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سال‌جاری است. در اجرای این مأموریت به دنبال آن هستیم شبکه چاپ و نشر کتاب در سطح استان ورود جدی به عرصه دفاع مقدس داشته باشند و از گذشته فعال‌تر شوند.

یوسفعلی‌زاده در تشریح مأموریت‌های مدیریت ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان گفت: در راستای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ۱۰۰ برابر شدن تولید ادبی حوزه دفاع مقدس، این اداره‌کل فراخوان نهضت تولید آثار ادبی را منتشر کرد که بیش از ۲۱۰ اثر توسط نویسندگان دفاع مقدس در سطوح مختلف به دبیرخانه نهضت واصل شد که از این تعداد بیش از ۱۰۰ اثر براساس کارشناسی‌های صورت گرفته مورد تأیید قرار گرفت.

این مسئول بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیگیر هستیم که در سال جاری آثار تایید شده نهضت تولید آثار ادبی منتشر شود ولذا در این زمینه درخواست مساعدت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر ساختارها داریم تا این مهم محقق شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد: رونق بخشیدن به ادبیات پایداری علاوه بر جریان‌سازی در حوزه ادبیات دفاع مقدس از مورد غفلت قرار گرفتن این حماسه جاوید جلوگیری خواهد کرد.

وی گفت: مساعدت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای مأموریت‌های مشترک با اداره‌کل حفظ آثار، برکات زیادی را به همراه خواهد داشت که یکی از آنها همراهی سایر مجموعه‌ها برای پشتیبانی از نهضت تولید آثار ادبی خواهد بود.

یوسفعلی‌زاده در پایان تعامل بیش‌از پیش معاونت‌های تخصصی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مدیریت‌های مشابه در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان را در راستای اجرای هر چه بهتر مأموریت‌ها ضروری دانست.

در این دیدار «جعفر عشقی» مدیر ادبیات و تاریخ و «جواد فرهنگ‌نژاد» مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها