مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

بهره‌گیری از معارف دفاع مقدس یک مسئولیت انقلابی بزرگ است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که به‌عنوان یک مسئولیت انقلابی بزرگ بر عهده ما گذاشته شده مورد تأیید، تأکید و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۴۶۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸ - 28June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نخستین همایش مسئولان دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌ها در سال جاری با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «برهان باقری» مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه امام رضا (ع) امروز به‌صورت ویدئوکنفرانس در سالن جلسات سپاه استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که به‌عنوان یک مسئولیت انقلابی بزرگ بر عهده ما گذاشته شده مورد تأیید، تأکید و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر استفاده از گنج جنگ و زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا که فضیلت آن را کمتر از شهادت نمی‌دانند، تأکید دارند؛ بر همین اساس، کار در مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را باید مغتنم شمرد.

این مسئول به تبیین ضرورت راه‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌ها پرداخت و افزود: راه‌اندازی این دفاتر در سطح شهرستان‌ها سال‌ها مغفول مانده بود از طرفی علی‌رغم حضور هزاران رزمنده، پیشکسوت، خانواده شهدا و همچنین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در حوزه اداره هر شهر اما مأموریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرچمدار نداشت که در دوره جدید به دلیل اهمیت موضوع، این مهم به‌عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار گرفت و از سال ۱۳۹۸ دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کردند.

بهره‌گیری از معارف دفاع مقدس، یک مسئولیت انقلابی بزرگ است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: هدف کانونی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها علاوه بر کار اثباتی و عملیاتی در راستای ترویج فرهنگ مقاومت، جلوگیری از انحراف و غفلت در حوزه دفاع مقدس است.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: تبدیل خواسته عمومی به یک ساختار و سازمان، انسجام‌بخشی به نیروهای پیشکسوت دفاع مقدس، نظارت بر انسجام فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس و تعیین اولویت‌های کاری در حوزه نشر فرهنگ دفاع مقدس از دیگر اهدافی بود که دفاتر نمایندگی دنبال می‌کنند.  

وی ادامه داد: حدود ۲ سال از فعالیت دفاتر نمایندگی حفظ آثار با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان آتش به اختیار در شهرستان‌ها می‌گذرد که برکات فراوانی به همراه داشته که ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته انتظار است این روند استمرار داشته باشد.

این مسئول به ابلاغ برنامه‌های تخصصی دفاع مقدس در سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مؤثری که در جهت گسترش حوزه مأموریتی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان صورت گرفته، این است که برنامه سالانه از بن‌بست اجرایی خارج شده و بعد از بومی‌سازی، جهت اجرا به بیش از ۱۰۰ اداره‌کل و سازمان در سطح استان ابلاغ شده است.

بهره‌گیری از معارف دفاع مقدس، یک مسئولیت انقلابی بزرگ است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: برنامه‌های تخصصی سال ۱۴۰۰ در قالب ۹۰ عنوان برنامه از طریق استانداری به دستگاه‌های استانی و فرمانداری‌ها ابلاغ شده که دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌ها باید در جهت مطالبه، پیگیری و نظارت بر اجرای این برنامه‌ها ایفای نقش کنند. اعضای شورای دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌ها باید نسبت به برنامه‌های تخصصی خود اشراف داشته باشند تا در جریان نظارت و مطالبه اجرای برنامه‌ها از دستگاه‌ها به وظیفه خود به خوبی عمل کنند.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: علاوه بر ۹۰ عنوان برنامه تخصصی، مناسبت‌های دفاع مقدس که به صورت روزشمار تهیه شده از طریق استانداری به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است. امید است پاسداشت این مناسبت‌ها نیز مورد توجه ساختارهای محلی در شهرستان‌ها قرار گیرد و در قالب‌های مختلف همچون مصاحبه، برگزاری مراسم بزرگداشت و یا تبلیغ در فضای مجازی، گرامی داشته شود تا غبار غفلت و فراموشی بر آن ننشیند.

وی در ادامه اولویت‌های کاری دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌ها را برشمرد و گفت: احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام در شهرهایی که میزبان این شهدای والامقام بوده‌اند و تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته باید مورد توجه مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار قرار گیرد و به‌عنوان یک مطالبه عمومی از دستگاه‌های محلی پیگیری کنند تا یادمان در خور شأنی احداث شود.

این مسئول افزود: ساخت یادمان شهدای گمنام به‌عنوان یک دِین بزرگ بر عهده مسئولین و مردم شهرهایی است که میزبان شهدای گمنام بودند و اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان از طریق دفاتر نمایندگی حفظ آثار شهرستان‌ها این مهم مطالبه می‌کند. امیدواریم مسئولان محلی با انسجام و تشکیل هیئت امنای شهدای گمنام برای تحقق این مهم اقدام کنند.

یوسفعلی‌زاده در ادامه همکاری دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در برگزاری کنگره شهدا در برخی از شهرستان‌ها را ضروری دانست و گفت: قطعاً برگزاری کنگره در خور شأن شهدا با موفقیت‌های مضاعف جزو اهداف و برنامه‌های مورد تأکید اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان است که دفاتر نمایندگی باید در کنار برنامه‌‌های سالانه و مناسبتی به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

بهره‌گیری از معارف دفاع مقدس، یک مسئولیت انقلابی بزرگ است

وی تأکید کرد: امیدواریم حرکت برنامه محور و استفاده از ظرفیت‌های محلی، پیشکسوتان دفاع مقدس، جوانان آتش به اختیار و تشکل‌های مردم نهاد در عرصه‌های مأموریتی مورد توجه مسئولان دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌ها قرار گیرد که استفاده از این ظرفیت‌ها ضمانت‌نامه موفقیت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در مأموریت‌های محوله است.

در این نشست مسئولان دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌های کاشمر، باخرز، تربت‌جام، نیشابور گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این دفاتر ارائه کردند.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست ضمن قدردانی از زحمات «علی ابراهیم‌زاده» مسئول پیشین دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان گناباد، «سیدمحمد دوستدار» را به‌عنوان مسئول جدید این دفتر معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار