مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

یادمان شهدای گمنام به جامعه پویایی می‌بخشد

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: هیئت امنای یادمان شهدای گمنام باید با برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی در یادمان شهدا ضمن تزریق پویایی و بالندگی به جامعه در جهت توسعه ایران اسلامی، فرهنگ جهاد، ایثار و مقاومت را به نسل‌های آینده منتقل کند.
کد خبر: ۴۶۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳ - 11July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با سالروز شهادت امام جواد (ع) یادمان شهدای گمنام شهر درود با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، جمعی از مسئولین محلی و خانواده شهدا برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در راستای احداث این یادمان اظهار داشت: احداث یادمان شهدای گمنام در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهداست و رهبر معظم انقلاب اسلامی فضیلت احیای فرهنگ شهید و شهادت را کمتر از شهادت نمی‌دانند.

یادمان شهدای گمنام به جامعه پویایی می‌بخشد

وی افزود: شهدا لازم التعظیم هستند، کریم هستند و اهل کرامت‌اند و به فرموده حضرت امام خمینی (ره) امامزادگان عشق هستند. شهدای گمنام استمرار امامزادگان منطقه به شمار می‌روند و محل تدفین آنان محل حضور فرشتگان است لذا باید مزارهای شهدا توقف‌گاه مردم و مأمنی برای جوانان باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: همان‌گونه که در قرن‌های گذشته امامزادگان در جای‌جای ایران اسلامی مورد تکریم قرار گرفتند و در بستر زمان محل رجوع مؤمنین شده‌اند، باید به یادمان‌های شهدای گمنام هم‌چنین نگاهی داشته باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهدای گمنام شهر درود متعلق به مردمی است که در این جغرافیا زندگی می‌کنند و کسی نمی‌تواند این شهید والامقام را به نفع جریان خاصی مصادره کند.

یادمان شهدای گمنام به جامعه پویایی می‌بخشد

یوسفعلی‌زاده نظام جمهوری اسلامی را ثمره مجاهدت شهدا دانست و تصریح کرد: وصیت شهید سلیمانی حاکی از توصیه اکید سردار دل‌ها به اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و چون این نظام حاصل خون شهیدان و مجاهدت‌های مخلصانه آنان است، باید در جوار مزارهای نورانی شهدای عزیزمان پیمان ببندیم که آنچه در توان داریم در ادامه این مسیر الهی و حمایت از نظام به کار خواهیم گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: هیئت امنای شهدای گمنام شهر درود باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و اثرگذار در این یادمان، ضمن تزریق پویایی و بالندگی به جامعه، فرهنگ جهاد، ایثار و مقاومت را به نسل‌های آینده منتقل کند.

چهارم خرداد سال ۱۳۹۳ مصادف با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) پیکر ۲ شهید گمنام در بوستان شهدای شهر درّود به خاک سپرده شد. در پی رویای صادقه دختر شهید «سید علی‌اکبر حسینی» از شهدای جاویدالاثر شهر درود، هویت پیکر یکی از این شهدای والامقام از طریق آزمایش DNA احراز و مشخص شد که مربوط به شهید حسینی است که طی مراسم ویژه‌ای به خانواده این شهید اطلاع داده شد.

یادمان شهدای گمنام به جامعه پویایی می‌بخشد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها