حضور حداکثری، اقتدار ملی/ یادداشت

حضور ملت پای صندوق‌های رأی اثبات گفتمان «ما می‌توانیم» بود

حضور گسترده مردم ایران در عرصه‌های مختلف اجتماعی از جمله انتخابات ریاست جمهوری مؤید آن است که «ما می‌توانیم» تنها یک شعار صرف نیست.
کد خبر: ۴۶۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 21June 2021

حضور ملت پای صندوق‌های رأی اثبات گفتمان «ما می‌توانیم» بودگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس ـ علی عبدالصمدی؛ سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری با شکوهی هر چه تمام‌تر برگزار شد. این رویداد، نخستین تجربه‌ انتخابات ریاست جمهوری در شرایط کرونایی کشور بود که به بوته‌ی آزمایش گذاشته شد و مردم همیشه در صحنه حتی در این شرایط نیز به عالمیان اثبات کردند که شرایط سختی همچون پاندمی هم همچنان پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند. مناظره‌های تلویزیونی در این میان تنور انتخابات را داغ‌تر کردند و نهایتا در آخرین روز‌ها چهار نفر از نامزد‌های احراز مقام ریاست جمهوری باقی ماندند تا مردم ایران با انتخاب یکی از این چهار تن سرنوشت چهار سال آینده‌ی کشور را با رای خود تعیین کنند.

دولت‌ها در جمهوری اسلامی ایران چگونه بر سر کار آمدند؟

در بهمن سال ۱۳۵۷ به فرمان امام خمینی نخستین دولت که «دولت موقت انقلابی» لقب گرفت، تشکیل شد. در پنجم بهمن ماه سال بعد نخستین انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و از آن زمان تا کنون سیزده بار اینگونه از انتخابات تکرار شده است. دولت‌های مختلف با رویکرد‌های مختلف زمام امور را در دست گرفتند؛ تمامی دولت‌ها با رای مستقیم ملت و حمایت امام ملت روی کار آمدند و زعامت امور اجرایی کشور را در دست گرفتند.

سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری ایران در شرایطی برگزار شد که اکثر رسانه‌های معاند انتظار حضور گسترده و میلیونی مردم را نداشتند اما ملت ایران با حضور گسترده پای صندوق‌های رأی نشان دادند تحت هر شرایطی از حق رای خود صیانت و نگهبانی می‌کنند.

این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بر خلاف تمامی دوره‌ها تا پاسی از شب یا به قولی تا بامداد روز بعد ادامه پیدا کرد. در برخی از شعبه‌های اخذ رای متولیان و متصدیان شعب نزدیک به بیست و چهار ساعت مشغول به کار بودند که الحق و الانصاف باید به آن‌ها دست مریزاد گفت.

حضور میلیونی مردم پای صندوق‌های رأی نشان از میراث‌داری خون شهدای بزرگوار به ویژه شهید «حاج قاسم سلیمانی» است. امروز این چمشان شهداء عزیز کشورمان است که به دستان پرتوان جوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف دوخته شده تا به جهان و جهانیان اثبات کنند «ما می‌توانیم».

حضور مردم ایران در عرصه‌های مختلف اجتماعی از جمله انتخابات ریاست جمهوری موید آن است که «ما می‌توانیم» تنها یک شعار صرف نیست بلکه گفتمانی است حائز مولفه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی که یک شمه از آن را در نخستین دوره از انتخابات در قرن پانزده هجری خورشیدی به نمایش گذاشتند.

در این شرایط سخت اقتصادی که از یک سو تحریم‌ها و از سویی دیگر برخی از سوءمدیریت‌ها به بدنه‌ اقتصادی کشور آسیب‌های جدی رسانده است، این ملت ایران بودند که در ۲۸ خرداد امسال حماسه آفریدند و با حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی توانستند به رسانه‌های بیگانه اثبات کنند که می‌توانند و توانستند حتی در شرایط سخت معیشتی از اصالت صندوق رأی صیانت کنند.

شایان ذکر است که ۲۸ خرداد امسال سالروز تولد دوباره‌ «فخری زاده»‌ها بود. آن‌ها که در عرصه‌های علم و عمل از هیچ نوع مجاهدتی دریغ نورزیدند و نهایتا به فیض عالی شهادت نائل شدند. امروز قلب و روح و روان «محسن حججی» از شما راضی است. امروز ندای تبریک شهدای هشت سال دفاع مقدس از عالم ملکوت به گوش می‌رسد.

یقینا این وظیفه‌ی دولت آینده است که فارغ از هرگونه جناح بندی سیاسی در حفظ و پایش از آراء ملت کوشا باشد و تلاش کند با بهینه‌تر کردن اوضاع اجتماعی و اقتصادی کشور و مبارزه‌ی جدی با فساد داخلی و شیطنت‌های خارجی دین خود را به اعتماد و اطمینانی که ملت به دولت آینده کرده است، ادا کند.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار