دفاع‌پرس‌ گزارش می‌دهد؛

«LANCET ۳»؛ پهپادی چندمنظوره و هوشمند

کلاشنیکف پهپادی چندمنظوره به نام «LANCET ۳» طراحی و تولید کرده است که می‌تواند بدون اتکا به زیرساخت‌های زمینی، هوایی یا دریایی مأموریت خود را انجام دهد.
کد خبر: ۴۶۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵ - 26June 2021

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ نام اسلحه «کلاشنیکف» -که معمولاً به اشتباه «کلاشینکف» تلفظ می‌شود- برای خیلی‌ها آشناست؛ زیرا سلاحی به این نام سال‌هاست توسط نیرو‌های مسلح کشورمان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین وقتی نام این سلاح برده می‌شود، سریع ذهن‌ها به سمت سلاح انفرادی که در دست پرسنل نیرو‌های مسلح قرار دارد، معطوف می‌شود؛ اما باید گفت «کلاشنیکف» نام یک شرکت یا کارخانه اسلحه‌سازی در روسیه است که تولیدات نظامی بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله ساخت پهپاد دارد.

به‌عنوان مثال، این شرکت در سال ۲۰۱۹ اقدام به ساخت پهپادی به نام LANCET ۳ کرده که سلاحی چندمنظوره و هوشمند بوده و قادر به یافتن اهداف و اصابت به آن‌هاست.

«LANCET ۳»؛ پهپادی چند منظوره و مستقل

این پهپاد از سیستم‌های الکترونیکی دقیق برای شناسایی، ناوبری و ارتباطات تشکیل شده که موجب می‌شود از سیستم ناوبری خاص خود برخوردار شود و بدون اتکا به زیرساخت‌های زمینی، هوایی یا دریایی مأموریت خود را انجام دهد.

همچنین این پهپاد علاوه بر اینکه به چندین سیستم هدف‌گیری مجهز است، می‌تواند فیلم هدف را قبل از درگیری برای تأیید، ارسال کند و نیز این امکان را می‌دهد تا کاربر، موفقیت درگیری با هدف را ملاحظه کند.

مشخصات
حداکثر وزن ناخالص پرواز: ۱۲ کیلوگرم

حداکثر وزن محموله: ۳ کیلوگرم

مداومت پروازی: ۴۰ دقیقه

سرعت: ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر در ساعت

برد عملیاتی: ۴۰ کیلومتر

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار