کتاب «فاو میعادگاه تجلی گلوگاهی‌ها» به رشته تحریر درآمد

کتاب «فاو میعادگاه تجلی گلوگاهی‌ها» به قلم «مهدی رضا خادملو» با موضوع نقش مردم گلوگاه در عملیات والفجر ۸ به رشته تحریر درآمد.
کد خبر: ۴۶۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶ - 25June 2021

کتاب «فاو میعادگاه تجلی گلوگاهی‌ها» به رشته تحریر درآمدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، کتاب «فاو میعادگاه تجلی گلوگاهی‌ها» به قلم «مهدی رضا خادملو» با موضوع نقش مردم گلوگاه در عملیات والفجر ۸ به رشته تحریر درآمد.

بر اساس این گزارش، ۲۳ بهمن به نام روز شهرستان گلوگاه نامگذاری شده است؛ روزی که مردم گلوگاه در عملیات والفجر ۸ نقش آفرینی کردند و نویسنده کتاب در دو بخش مجزا به نقش مردم شهرستان گلوگاه در این عملیات می‌پردازد.

نویسنده در بخش اول به معرفی مختصری از جغرافیا، تاریخ و فرهنگ گلوگاه به عنوان شرقی‌ترین شهرستان استان مازندران و نقش آفرینی در تاریخ معاصر از جمله نقش رزمندگان در جنگ تحمیلی و به ویژه عملیات والفجر ۸ می‌پردازد.

در این بخش همچنین علاوه بر نقش گردان امام حسین علیه السلام که هویت تاریخ جنگ گلوگاه است به نقش آفرینی گلوگاه در سایر واحد‌های جنگ هم پرداخته است.

نویسنده در بخش دوم کتاب به معرفی برخی از نقش آفرینان گلوگاه در عملیات والفجر ۸ می‌پردازد. همچنین در خصوص چهره‌های شاخص این عملیات از جمله سردار شهید «بهمن کیانی»، سردار شهید «محمد تقی عظیمی»، سردار شهید «عبدالعلی دماوندی»، «رحمت کلبادی‌نژاد» رزمنده واحد طرح و عملیات، شهید «علی اکبر دهقان، شهید «عزیز کلبادی‌نژاد»، شهید «عبدالرضا باقری تیله نوئی»، شهید «حسینعلی ربطی» از ولمازو به همراه تصاویر و خاطراتی گنجانده شده است.

همچنین در این بخش به نقش روستای مهدیرجه در دفاع مقدس به ویژه نقش شهدای این روستا در والفجر ۸ به شکل خاص پرداخته شده است.

در این اثر غیر از تصاویر مرتبط با تاریخ جنگ گلوگاه، اشعاری مرتبط با محتوای کتاب و شهر گلوگاه که توسط شاعر نامی گلوگاه «پرویز کلبادی‌نژاد» (آصف) هم درج شده است.

کتاب «فاو میعادگاه تجلی گلوگاهی‌ها» به کمک فرمانداری گلوگاه و چند تن از فعالان حوزه ایثار و شهادت به زودی چاپ و روانه بازار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها