مدیرعامل مجمع خیرین مسجدساز مطرح کرد؛

تجلیل از انعکاس‌دهندگان جلوه‌های نماز در فیلم و سریال‌های تلویزیون

زرهانی با اعلام اینکه آماده تجلیل از تهیه‌کنندگان و تولیدکنندگانی هستیم که در فیلم‌ها و سریال‌های تولیدی به نمایش صحنه‌ها و جلوه‌های نمازی مبادرت می‌کنند، گفت: باید ورود جدی نماز در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تولیدات صدا و سیما مورد عنایت قرار گیرد.
کد خبر: ۴۶۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳ - 27June 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، جلسه مشترک ستاد اقامه نماز و صدا و سیما با حضور «سید احمد زرهانی» قائم‌مقام ستاد، «منصور سرگزی» معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش، «سید علی مهدیان» معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور، «عبدالرضا کیا» مشاور قائم‌مقام رئیس سازمان و قائم‌مقام ستاد اقامه نماز و احیاء زکات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مدیران ستادی در سالن جلسات ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد.

زرهانی: تجلیل از انعکاس دهندگان جلوه‌های نماز در فیلم و سریال‌های تلویزیون

سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در این نشست ضمن گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش و تقدیر از تلاش های مدیران رسانه ملی اظهار داشت: شناسایی ظرفیت های کامل صدا و سیما در بخش برون مرزی، صدا، استان ها، فضای مجازی و... همچنین انتصاب افرادی بعنوان رابط نماز در شبکه های مختلف جهت پیگیری برنامه ها و تبدیل ظرفیت های بالقوه به بالفعل مورد توجه ویژه قرار گیرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به فعال کردن ادارات کل استان ها گفت: پیشنهاد می شود امسال نظام نامه تجلیل و تقدیر مدیران برتر نمازی رسانه ملی به صورت مشترک تدوین و ابلاغ و در پایان سال عملیاتی و اجرایی شود.

وی در ادامه افزود: آماده تجلیل از تهیه کنندگان و تولید کنندگانی که در فیلم ها و سریال های تولیدی به نمایش صحنه ها و جلوه های نمازی مبادرت می کنند هستیم.

زرهانی تصریح کرد: ورود جدی نماز در جشنواره های ملی و بین المللی تولیدات صدا و سیما مورد عنایت مدیران رسانه ملی قرار گیرد.

مدیر عامل مجمع خیرین مسجدساز اظهار کرد: با معرفی مجمع خیرین مسجدساز از طریق ظرفیت های رسانه ملی این مجمع از مهجوریت و گمنامی خارج خواهد شد.

زرهانی بیان کرد: مجمع خیرین مسجدساز امسال تا سقف سه میلیارد تومان به توسعه و تجهیز مساجد مناطق محروم کمک خواهد کرد صدا و سیما می تواند با اعلام فراخوان عمومی مساجد نیازمند را به مجمع متصل نماید.

مدیر عامل مجمع خیرین مسجد ساز افزود: مساجد روستاها و مناطق محروم در حاشیه شهرها و راه های مواصلاتی و شهرکهای نوساز و پرجمعیت در اولویت می باشند هیات امناء و متولیان این مساجد می توانند به ستاد اقامه نماز در مراکز استانها مراجعه کنند.

وی در خصوص نحوه مشارکت خیرین هم بیان کرد: خیرین و نیکوکاران می توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۰۸۸۸۴۱۶۵۰۰۳ بانک ملی واریز و در نهضت مسجدسازی سهیم شوند.

کیا: تهیه و پخش ۲ هزار ساعت برنامه معارفی در سال ۹۹ 

در ادامه جلسه عبدالرضا کیا مشاور قائم مقام رئیس سازمان و قائم مقام ستاد اقامه نماز و احیاء زکات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیر از حمایت های ستاد اقامه نماز کشور گفت: در دو سال گذشته باتوجه به محدویت هایی کرونایی، ستاد اقامه نماز صدا و سیما برنامه های ویژه ای در فضای مجازی همچون برگزاری مسابقات فرهنگی و معارفی برای پرسنل ۵۰ هزار نفری صدا و سیما در نظر گرفته بود.

وی تصریح کرد: در طول این مدت از ظرفیت تمامی ائمه جماعت در شبکه ها در خصوص مسائل آموزشی استفاده شد همچنین با برنامه ریزی‌های بعمل آمده این عزیزان پاسخگوی سوالات معارفی و احکام همکاران رسانه ملی بودند.

کیا گفت: در سال ۹۹ بیش از ۲ هزار ساعت برنامه معارفی و ۱۲۰ هزار دقیقه برنامه با موضوع نماز تهیه و پخش شده است.

مشاور قائم‌مقام رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: در سال گذشته کارگاه های آموزشی نماز برای تهیه کنندگان برنامه ریزی شده بود که بخاطر محدویت های کرونا کنسل و انشالله امسال در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز و احیاء زکات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در سال گذشته ۱۱۰ میان برنامه سه الی هفت دقیقه ای با موضوع نماز تحت عنوان طلیعه تهیه و پخش شده است

وی در ادامه افزود: آماده حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد و سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در رسانه ملی جهت بیان اهمیت و نحوه مشارکت در امر مقدس مسجد سازی هستیم.

کیا گفت: سایت ستاد اقامه نماز صدا و سیما با نام شمیم باز طراحی و اکنون در حال بارگذاری آزمایشی محتوا توسط استان ها می باشد .

در پایان جلسه اعضاء به بحث و تبادل و نظر در خصوص برنامه ریزی برای همکاری های مشترک فی مابین ستاد اقامه نماز کشور و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار