نمایشنامه «تنهاترین مظلوم، مظلوم‌ترین تنها» رونمایی شد

قادری با تاکید بر اینکه نوشتن از آخوند قدم زدن روی میدان مین است، گفت: برای نوشتن از شهید بهشتی از طرف روشنفکران و متدینین مورد اتهام و نقد قرار خواهم گرفت.
کد خبر: ۴۶۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵ - 28June 2021

نمایشنامه «تنهاترین مظلوم، مظلوم‌ترین تنها» رونمایی شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی از نمایشنامه «تنهاترین مظلوم، مظلوم‌ترین تنها» به قلم نصرالله قادری عصر امروز (دوشنبه) در ایین نکوداشت شهید بهشتی در محل یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد.

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، قادر اشنا مدیر کل نمایشی مدیرکل هنر‌های نمایشی، کور ش زارعی و برخی از چهره‌های فرهنگی و هنری در این مراسم حضور داشتند.

کوروش زارعی بعد از اجرای بخشی از این نمایشنامه در سخنانی کوتاه گفت: تمام بخش‌های نمایشنامه «تنهاترین مظلوم، مظلوم‌ترین تنها» بر اساس واقعیت و مستندات نوشته شده است.

اشنا: ساختار طراحی شده توسط شهید بهشتی در دنیا بی همتاست

قادر اشنا در ادامه در سخنانی گفت: از زمانی که در جهاد دانشگاهی تهران بودم تمامی سخنرانی‌های شهید بهشتی را گوش دادم بخاطر همین ادعا دارم، ایشان را می‌شناسم.

وی گفت: در کشورمان یک نظام شاهنشاهی برکنار شد و نظامی سیاسی در کشورمان با رویکرد اسلام سیاسی جایگزین شد؛ یعنی برای اداره جامعه برنامه و حرف داریم لذا چنین نظامی ایجاد شد.

مدیرکل هنر‌های نمایشی شهید بهشتی را طراح ساختار سیاسی کشور دانست و افزود: شهید بهشتی ساختاری طراحی کرده که این ساختار در نظام‌های موجود جهان بی‌همتاست.

وی با تاکید براینکه شهید بهشتی نخستین فردی است که تعریفی از هنر متعهد و غیر متهعد ارایه کرده است، افزود: شهید بهشتی هنر غیرمتعهد را در پرداختن به ابتذال می‌داند و هنری که به تربیت و خانواده می‌پردازد، هنر متعهد است.

اشنا به نام‌گذاری این نمایشنامه اشاره کرد و تصریح کرد: مظلوم‌تر از شهید بهشتی هم‌اکنون در کشورمان وجود دارد و به‌نظرم مظلوم‌ترین مظلوم‌ها درحال حاضر شخص دیگری است.

قادری: اتهام زنی روشنفکران برای نوشتن از شهید بهشتی

در ادامه، نصرالله قادری بخشی از نمایشنامه "تنهاترین مظلوم، مظلوم‌ترین تنها" را قرائت کرد و گفت: نوشتن از اخوند قدم زدن روی میدان مین است چراکه از طرف روشنفکران و متدینین مورد اتهام و نقد قرار خواهم گرفت.

وی افزود: برای نوشتن از شهید بهشتی از طرف جبهه روشنفکران متهم می‌شوم چراکه از کسی دفاع کرده‌ام که مدافع دکتر شریعتی است و فیلسوف و مدافع اسلام است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار