به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاعپرس، «علیرضا کاظمی» معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست «کارگروه مدیریت آسیبهای اجتماعی و مسائل دانشآموزان در مناطق حاشیهنشین»، ضمن قدردانی از شکلگیری و توجه به مسائل حاشیهنشینی، اظهار داشت: توجه به مسائل حاشیهنشینی بسیار ارزشمند است و اثرات بسیاری برای نظام تعلیم و تربیت دارد.
وی ادامه داد: در حوزه فعالیت ما، کار بسیار جدی و با برنامه آغاز شده و در مدت بسیار کوتاهی به چارچوب اقدامی در مجموعه آموزش و پرورش منجر شده است.
کاظمی گفت: آسیب های حاشیه شهرها استخراج شده و در یک اقدام سریع، چالشها مشخص شدهاند، که به یک چارچوب اقدام و عمل دست پیدا کردهایم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از راههای میانبر کاهش آسیبهای اجتماعی توجه به حاشیه شهرها است که مرکز ثقل آسیب های اجتماعی در سطح کشور هستند.
کاظمی ادامه داد: یکی از مهمترین کارگروه های این بخش، کارگروه آموزش است که میتواند در کاهش آسیبهای اجتماعی نقش بسیار موثری را ایفا کند.
وی با بیان اینکه ترک تحصیل اولین آسیب حاشیه شهرهاست، افزود: اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است و با تمرکز بر حاشیه شهر برنامهریزیهای مناسب برای اول مهر انجام خواهد شد. همچنین در این زمینه ما چند فعالیت انجام دادهایم که عبارتند از: ایجاد یک سامانه پایشی که خروجی های خوبی از آن دریافت شده است؛ تمرکز بر تشکیل کانون یاریگران زندگی در مدارس حاشیه شهر با استفاده از خود دانش آموزان و همچنین کتابخانههای مدارس حاشیه شهر را تجهیز کرده ایم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توسعه و تجهیز کتابخانههای مدارس حاشیه شهرها گفت: این امر با مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده و یک میلیارد تومان کتاب در این مدارس توزیع شده که به طور متوسط در هر منطقه ۲۸ الی ۳۰ میلیون تومان بوده است.
وی ادامه داد: طرح ملی نماد با اولویت در مدارس حاشیه شهر توسعه داده خواهد شد و این مورد در دستور کار است که مدارس حاشیه شهر را به طرح نماد وصل خواهیم کرد و توانمندسازی دانش آموزان در حاشیه شهرها باید در اولویت قرارگیرد.
کاظمی با اشاره به وظایف دستگاههای مختلف در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: اگر دستگاه ها تمرکز و توجه خود را بر روی حاشیه شهرها بگذارند، دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی حاصل خواهد شد.
انتهای پیام/ 121