رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز:

افکار و تدابیر شهید بهشتی مطابق با زیرساخت‌های انقلاب اسلامی بود

حجت‌الاسلام «روحی یزدی» گفت: شهید بهشتی انسانی دارای پتانسیل‌های مناسب و افکار و تدابیر مطابق با زیرساخت‌های انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۴۶۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ - 04July 2021

12 تیر سالروز یکی از جنایات علنی آمریکا/16 شهید ترور در استان البرز شناسایی شدندحجت‌الاسلام‌ «محمدحسین روحی یزدی» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در البرز اظهار داشت: چند سالی است که روز افشای حقوق بشر آمریکایی که هفتم تیر ماه بود به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی، به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی از ششم تا 12 تیر تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: پیش از این فقط به مناسبت روز هفتم تیر که سالروز انفجار دفتر حزب مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شهادت آیت‌الله بهشتی و یارانشان بود، ویژه‌برنامه‌هایی برگزار می‌شد اما در این چند سال این برنامه‌ها طی یک هفته اجرا می‌شوند تا بتوانیم جنایاتی که منافقین در اجرای دستورات کدخدایان و بزرگان و... مرتکب شده و می‌شوند را برای نسل جدید بازگو کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه ششم تیر سالروز ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسجد ابوذر تهران است، ادامه داد: هنگام سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی انفجاری رخ داد که منجر به جانبازی ایشان شد. منافقین نیز در جمع مردم این جنایت را انجام دادند و تعدادی از حاضران در جلسه مجروح شدند.

حجت‌الاسلام روحی یزدی با اشاره به انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 7 تیر سال 1360 عنوان کرد: عامل نفوذی منافقین به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده بود که حین سخنرانی دکتر بهشتی آن انفجار رخ داد و حداقل 72 نفر از بهترین، پاک‌ترین و صادق‌ترین یاران انقلاب به شهادت رسیدند؛ عناصری که یکایک آن‌ها می‌توانستند در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب تأثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه حزب جمهوری اسلامی به پایگاهی برای تقویت خواسته‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده بود، افزود: شهید باهنر مدیریت این حزب، طرحی را برای آشنا ساختن افراد با تشکیلات و تشکیلاتی زندگی کردن ارائه دادند و در این راستا برنامه‌ای برای روحانیون و طلاب برگزار کردند و پس از مدتی این برنامه‌های آشنایی با تشکیلات حزبی و سازمان‌یافته عمل کردن وارد جامعه شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه تقریباً شاخص‌ترین چهره‌های انقلاب و مسئولان مربیان، معلمان و اساتید این دوره‌ها بودند، خاطرنشان کرد: پس از اتمام این کلاس‌ها، دوره آموزشی سپاه پاسداران در پادگان سعدآباد برگزار شد. پس از این سرمایه‌گذاری‌ها، به شهیدان بهشتی و باهنر مأموریت داده شد که به نیروهای دفاتر حزب جمهوری اسلامی در استان‌ها آموزش دهند.

این مسئول اضافه کرد: شهید بهشتی انسانی دارای پتانسیل‌های مناسب و افکار و تدابیر مطابق با زیرساخت‌های انقلاب اسلامی بودند بنابراین منافقین درصدد برآمدند که جمهوری اسلامی ایران را از وجود این بزرگوار و امثال ایشان محروم کنند که در این راستا دست به انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران زدند. در هفتم تیر سال 1366 نیز سردشت به دستور صدام بمباران شیمیایی شد.

وی بیان داشت: آن زمان زندان اوین یکی از مراکز نگهداری منافقین و طرفداران گروهک‌ها بود که برای مقابله با این موضوع، منافقین در هشتم تیر سال 1360 محمد کچویی ریاست این زندان را به شهادت رساندند زیرا آن‌ها نتوانستند وجود چنین انسان وارسته‌ای را تحمل کنند بنابراین نقشه ترور وی را کشیدند. در روز دهم تیر سال 1365 نیز حجت‌الاسلام‌ ملک‌زاده امام جمعه وقت کرج به شهادت رسید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز شهادت یک روحانی وارسته، مبارز و خدوم در جبهه‌های حق علیه باطل را یکی از افتخارات این استان دانست و گفت: در روز 11 تیر سال 1361 نیز منافقین با بمب‌گذاری در نماز جمعه آیت‌الله صدوقی را به شهادت رساندند. 12 تیر نیز سالروز یکی از جنایات بزرگ و علنی آمریکاست؛ روزی که در سال 1367 ناو آمریکا هواپیمای مسافربری ایران را در خلیج فارس مورد هدف قرار داد.

حجت‌الاسلام روحی یزدی افزود: در این جنایت تعداد زیادی به شهادت رسیدند اما آمریکا به‌جای عذرخواهی، فرمانده ناو را مورد تقدیر و تشکر و تشویق قرار داد. امسال در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی اقدامی متفاوت در استان البرز انجام شد؛ شهدای ترور این استان به تعداد 16 شهید شناسایی شدند و در مراسمی ویژه که روز هفتم تیر برگزار شد، به نمایندگی از خانواده‌های این شهدا، از خانواده شهید قریشی تجلیل به عمل آمد.

وی تعداد جانبازان ترور در استان البرز را 11 نفر عنوان کرد و با بیان اینکه این افراد همچنان نیز در جهت استحکام مبانی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند، گفت: یکی از مواردی که بسیار مورد تأکید شهید بهشتی بود، این است که جایگاه و منزلت حزب و حزب گرایی برای مردم شناخته شده نیست لذا باید آموزش‌های لازم در راستای انجام این مهم به مردم ارائه شود زیرا جامعه ایرانی ما و فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن از نبود حزب و تشکیلات حزبی متضرر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار