نماینده ولی فقیه در مازندران:

تحول فرهنگی در جامعه با احیای مساجد محقق می‌شود

«محمدی لائینی» گفت: تحول فرهنگی در جامعه با احیای مساجد محقق می‌شود.
کد خبر: ۴۶۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲ - 04July 2021

تحول فرهنگی در جامعه با احیای مساجد محقق می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز (یکشنبه) در نشست تخصصی شورای تحول مساجد و محلات با بیان اینکه اگر بخواهیم در جامعه تحول فرهنگی رخ دهد حتما باید مسجد احیا شود، اظهار داشت: هدف اول کارگروه امور مساجد باید احیای مساجد باشد و در این رابطه باید شناخت داده‌ها، داشته‌های مسجد و اجرای آن‌ها را انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه مسجد باید به مردم جامعه عبادت تحویل بدهد، افزود: مسجد باید تولیدات فرهنگی داشته باشد و به‌روزرسانی را فراموش نکند، حضور امامت در مسجد اهمیت دارد تا برای یک محله امامت کند.

محمدی لائینی با بیان اینکه مسجد باید امنیت محله را تامین کند، گفت: مسجد باید خدمات گوناگونی به محله بدهد و صندوق قرض الحسنه و مجمع خیرین داشته باشد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه اقامه مراسمات مختلف و اعزام گروه‌های جهادی از جمله کارکرد‌های دیگر مسجد برای محله است، تصریح کرد: این‌ها در مجموع داده‌های یک مسجد به محله است و فعالیت کانون فرهنگی و پایگاه مقاومت در کنار هم ضرورت دارد.

محمدی لائینی گفت: باید برای مسجد راهبرد‌هایی در مسیر رهنمود‌های امامین انقلاب تعیین شود تا شاهد تحول در کارکرد مساجد باشیم و متناسب با شعار سال برای مسجد راهکار پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تعریف کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار