جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) خبر داد؛

مهارت آموزی شغلی ۲۳۰۰ سرباز در رده‌های سپاه استان قم

«محمد رضا موحد» گفت: طی سال‌های ۹۷ تا ۹۹، حدود ۲۳۰۰ سرباز در رده‌های سپاه استان قم آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند و برای آن‌ها گواهی مربوطه صادر شده است.
کد خبر: ۴۶۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ - 05July 2021

مهارت آموزی شغلی ۲۳۰۰ سرباز در رده‌های سپاه استان قمبه گزارش دفاع‌پرس از قم، سرهنگ «محمدرضا موحد» جانشین فرمانده سپاه امام علی این ابی‌طالب (ع) با اشاره به موضوع مهارت آموزی کارکنان وظیفه اظهار داشت: با توجه به تاکیدات فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر حضور هدفمند توام با مهارت آموزی سربازان در پادگان‌ها، در صورت ارائه این طرح است که می‌توان گفت اقدام بسیار بزرگ و موثری انجام شده است.

وی با ذکر این نکته که امسال سومین سال است که طرح مهارت‌آموزی در نیرو‌های مسلح و سپاه پیگیری و اجرا می‌شود، افزود: اهداف اصلی این برنامه، غنی سازی سربازی، ایجاد جذابیت و شادابی و حس آرامش و امید به دوران پس از خدمت و همچنین هدایت این ظرفیت بزرگ به سمت توسعه و اشتغال زایی و کسب و کار جوانان در آینده است.

موحد بیان داشت: سهم ابلاغی سپاه قم در سال ۹۹ پوشش ۶۵ درصد سربازان در بحث مهارت آموزی بود که خوشبختانه ما موفق شدیم بیش از ۹۶ درصد از کارکنان وظیفه را پوشش دهیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰، ۸۵ درصد و از سال ۱۴۰۱ به بعد ۱۰۰ درصد سربازان باید بحث مهارت‌آموزی را بگذرانند و از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت کارکنان و سربازان وظیفه مشروط می‌شود به فرا گرفتن یک مهارت تخصصی که موجب شغل آنان در آینده می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه استان قم ادامه داد: علاوه بر آموزش‌هایی که هر سرباز می‌گذراند، گذراندن آموزش‌های عمومی پنجگانه نیز الزامی است.

وی تصریح کرد: آموزش‌ها به دو صورت برگزاری کلاس تئوری با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی و اداره کل ورزش و جوانان و نیز دوره عملی در محیط واقعی کار انجام می‌شود.

موحد ادامه داد: افرادی همچون تعمیرکاران، آرایشگران، صنف آشپزخانه، نانوایی وغیره که مشاغل تخصی دارند، با توجه به کارگاه‌هایی که در اختیار داریم، تحت آموزش عملی استاد کار نیز قرار می‌گیرند و ضمن ارائه مدرک، می‌توانند بعد از خدمت آن را ادامه دهند.

موحد گفت: در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹، حدود ۲۳۰۰ سرباز در رده‌های سپاه مستقر در استان در دوره‌های آموزش مهارت شرکت کرده و گواهی مربوطه را نیز دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه اشتغالزایی در استانداری به دستور وزارت کشور و با هماهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح و به منظور معرفی مشاغل برنزی که بازار کار دارند، عنوان کرد: در ابتدای ورود سربازان به دوره آموزشی، این نوع مشاغل به آن‌ها معرفی می‌شود که بتوانند با توجه به علاقه خود و وجود بازار کار در سطح استان، مهارت‌های مربوطه را فرا بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار