رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد؛

آغاز مجدد طرح ملی‌ «سه‌شنبه‌های تکریم» با محوریت تکریم مادران

حجت‌الاسلام «ارزانی» با بیان اینکه در ستاد «فهما» بنا داریم بر جامعه بانوان مدیر کانون‌ها نیز بیفزاییم، گفت: در این راستا، طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» امسال به مادران اختصاص می‌یابد و قبل از محرم حسینی کلید می‌خورد.
کد خبر: ۴۶۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹ - 06July 2021

آغاز مجدد طرح ملی‌ «سه‌شنبه‌های تکریم» با محوریت تکریم مادرانبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد (فهما)، در نشست توجیهی کانون‌های حائز شرایط رواق‌های ۱۲ گانه این ستاد که صبح امروز (سه‌شنبه) به‌صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن دحوالارض و آیه شریفه «وَالْأَرْ‌ضَ بَعْدَ ذَٰلِک دَحَاهَا»، اظهار داشت: مرحوم علامه مجلسی (ره) در بحارالانوار برخی روایات را در این‌باره آورده و جایگاه متعالی اسلام را نشان می‌دهد که ۱۴۰۰ سال قبل اتفاقات زمین‌شناسی را شرح داده است و ریشه در نگاه علمی این دین و مکتب دارد؛ برخلاف برخی ادیان و مکاتب که با علم و دانش در تضاد هستند.

وی با بیان اینکه اسلام بر توانمندسازی و ارتقای علمی تأکید دارد، گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: دین را بجویید حتی اگر در چین باشد، طبیعتاً منظور از علم، فناوری‌هایی مثل تولید کاغذ بوده است نه علم دین.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به سه ویژگی خاص سال ۱۴۰۰، بیان کرد: این ویژگی‌ها شامل استقرار دولت جوان و انقلابی که آینده‌ای ویژه و روشنی را برای ما ترسیم می‌کند، تدوین برنامه هفتم توسعه و آغاز افق ۱۴۴۰ با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی با اشاره به روند تکاملی فهما، ابراز کرد: در سال ۹۸ ظرفیت‌شناسی و رصد میدانی و احصای وضع موجود و مخاطبان مختلف و برنامه‌ریزی براساس تنوع مخاطبان انجام شد، در سال ۹۹ به سمت شبکه‌سازی و ثمره‌بخشی رفتیم که به طراحی سه شبستان و ۱۲ رواق انجامید و نهایتاً موفق به ثبت کانون‌ها شدیم که حدود ۲ سال فرآیند آن برای ما زمان برد.

ارزانی تأکید کرد: در سال ۱۴۰۰ بر توانمندسازی تأکید داریم، چنانکه این مهم مورد تأئید اسلام است؛ لذا مقرر است ۴۰ هزار نفر شامل ۲۰ هزار مدیرمسئول و ۲۰ هزار نفر از اعضا در عرصه‌های تخصصی دوازده‌گانه آموزش ببینند. امید است بچه‌های مسجد برای استانداردسازی رواق‌ها و شبستان‌ها به ما کمک کنند.

وی خطاب به مدیران کانون‌های حائز شرایط رواق‌های تخصصی، بیان کرد: انتقال تجربیات بسیار مهم است، شما کانون‌های برتر باید تجربه این توفیقات را به دیگر کانون‌ها هم عرضه کنید. مدیر مسجدی در نگاه ما شهیدان بهشتی، باهنر و رجایی هستند که از جان خویش مایه گذاشتند. ما به مدیرانی از این دست بشدت نیاز داریم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه در ستاد فهما بنا داریم بر جامعه بانوان مدیر کانون‌ها نیز بیفزاییم، خاطرنشان کرد: در این راستا، طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» امسال به مادران اختصاص می‌یابد و قبل از محرم حسینی کلید می‌خورد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار