امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

مسوولان با مدیریت، قطعی برق را به حداقل زمان ممکن برسانند

ماموستا مرادی گفت: با توجه به اوج گرما و قطعی برق، از مردم می‌خواهیم که در مصرف برق صرفه جویی کرده و مسوولان با مدیریت، قطعی برق را به حداقل زمان ممکن برسانند.
کد خبر: ۴۶۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶ - 09July 2021

مسوولان با مدیریت، قطعی برق را به حداقل زمان ممکن برسانندبه گزارش  دفاع‌پرس از کرمانشاه، ماموستا مُلا «عبدالرحمن مرادی» امام جمعه اهل سنت شهرستان کرمانشاه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد امام شافعی  اظهار داشت: عقد ازدواج یک عقد بادوام و محکمی است که باید تا انتهای زندگی برقرار باشد و خانه محلی امن تلقی شود برای زوجین و فرزندان و به همین علت ارتباط بین زوحین از مقدس‌ترین و محکم‌ترین ارتباطات به حساب می‌آید.

وی در ادامه گفت: خداوند بزرگ در این باره فرموده است، واخذن منکم میثاقا غلیظا، همسرانتان از شما عهد و پیمانی بسیار محکم گرفته اند! نساء ۲۲ واین پیمان محکم را نباید نایده گرفت و زود شکست.

امام جمعه اهل سنت شهرستان کرمانشاه افزود: حتی پیامبر می فرماید مبغوض ترین کار حلال نزد الله طلاق و جدایی زوجین است ! البته در امر طلاق گاها زوجین خود تاثیر گذار و یا مقصر هستند و گاها از طرف اطرافیان این مشکل ها ایجاد می شود و در این باب اگر شخصی زندگی زن و مردی را بخواهد نابود کند و سبب طلاق آنان شود پیامبر از این کار مردم برحذر فرموده است: از مانیست کسی که زنی را برعلیه شوهرش تحریک کند و منجر به جدایی شود! و باید دانست که خانمی که طالب طلاق گرفتن است اگر بی دلیل شرعی و عقلی و عرفی بخواهد این کار را انجام دهد پیامبر فرموده است: بوی بهشت را حس نخواهد کرد و بسیار کار ناپسندی انجام داده است.

ماموستا مرادی در ادامه در مورد اسباب طلاق گرفتن نیز گفت: ازدواج ناآگاهانه، نداشتن بلوغ لازم برای ازدواج، عدم برخورداری از سلامت روانی، شخصیتی و اخلاقی، تزلزل پایه های ایمان، عدم‌واقع گرایی در معرفی خود و شناخت همسر و عدم تناسب فردی و خانوادگی همسران در زمینه های مختلف، علل مهم طلاق بحساب می آیند.

وی در مورد علت های بارز دیگر طلاق نیز افزود: ازدواج زود هنگام، ازدواج های قبلی، فقدان باورهای مذهبی، مسایل مالی، سوء استفاده از گرفتن مهریه، داشتن فرزندان زیاد، سطح تحصیلات نابرابر، فقدان آموزش های مناسب، طلاق والدین، تفاوت سنی زیاد، خیانت، ناسازگاری در خواب و امور شخصی زوجین، اعتیاد، مشکلات روحی و روانی، اختلاف نظر در تربیت فرزندان و رسانه های اجتماعی و تاثیرات منفی آن از جمله دیگر علل طلاق است.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در پایان خطبه های خود افزود: با توجه به اوج گرما و قطعی برق، از مردم می‌خواهیم که در مصرف برق صرفه جویی کرده و مسوولان با مدیریت، قطعی برق را به حداقل زمان ممکن برسانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها