فرمانده سپاه استان تهران:

عضویت بیش از یک میلیون بسیجی در سپاه سیدالشهدا/ بسیج موظف به گسترش فرهنگ عفاف و‌ حجاب است

سردار ذوالقدر با اشاره به عضویت یک میلیون و ۱۰۰ هزار بسیجی در سپاه سیدالشهدا (ع) گفت: نیمی از این تعداد، بانوان هستند که در ۱۸ ناحیه مقاومت بسیج فعالیت دارند.
کد خبر: ۴۶۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ - 10July 2021

یک میلیون و ۱۰۰ هزار بسیجی در سطح سپاه سیدالشهدا عضو هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «احمد ذوالقدر» فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران در نشست خبری هفته عفاف و حجاب که صبح امروز در ستاد این سپاه برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه در کشور دهه‌ها و هفته‌های بسیاری داریم، ولی موضوع عفاف و حجاب منحصر به یک هفته و یک دهه نیست، بلکه در طول سال باید با این موضوع توجه کرد و از سوی دیگر، رعایت عفاف و حجاب فقط منحصر به بانوان نیست و اینکه رعایت آن را به بانوان محدود کنیم، اشتباه است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته عفاف و حجاب از شنبه ۱۹ تیر آغاز می‌شود، افزود: در دفاع هیچ فرقی میان زنان و مردان نیست و فقط در جهاد این تفاوت وجود دارد؛ نمونه‌های بسیاری از حضور زنان در دفاع از کشورمان را در جنگ تحمیلی می‌توان ذکر کرد؛ بنابراین اختصاص هفته‌ای به موضوع عفاف و حجاب صرفاً به‌منظور یادآوری است؛ همان‌گونه که در اول مهر هر سال هفته‌ای به نام دفاع مقدس داریم.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) ادامه داد: ما در بسیج وظیفه‌ای داریم و آن گسترش عمومی فرهنگ عفاف و‌ حجاب است؛ در دنیا به شدت سعی شد عنوان شود که بانوان با انقلاب اسلامی دچار محدودیت شدند، ولی امروز حضور بانوان کشورمان در رقابت‌های بین‌المللی ورزشی و علمی گواهی بر پوچ بودن ادعا‌های مطرح شده است.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه هفت هزار و ۱۰۰ بسته کمک مومنانه و معیشتی در دهه ولایت بین نیازمندان توزیع خواهد شد، عنوان کرد: حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار بسیجی در سطح سپاه سیدالشهدا (ع) داریم که نیمی از آن‌ها بانوان هستند که در ۱۸ ناحیه مقاومت بسیج فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های این هفته در ۹ سرفصل پیش‌بینی‌شده است، گفت: کار‌های کارگاهی، فعالیت‌های نمایشگاهی در بوستان‌ها، حضور گروه‌های جهادی در مناطق مختلف با هدف ترویج عفاف و حجاب مانند ارائه مشاوره خانواده توسط ۱۷۰ نفر از خواهران بسیجی، تجلیل و تقدیر از بانون نخبه و خانواده شهدا، برگزاری نشست و جشنواره‌های متعدد با موضوع عفاف و حجاب، انجام رزمایش فرهنگی، مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و حضور در فضای مجازی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته مورد اشاره است.

فزمانده سپاه استان تهران با اشاره به اینکه شهیدی نداریم که در وصیت‌نامه خود به موضوع عفاف و‌ حجاب تأکیدی نکرده باشد، خاطرنشان کرد: در این هفته بیش از ۷۰۰ عنوان برنامه در سطح سپاه استان تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار