مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

سالروز عملیات «مرصاد» به‌عنوان «روز ملی کرمانشاه» در تقویم ثبت شد

«فاضلی» گفت: در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور که در تاریخ ۲۱ بهمن سال ۱۳۹۹ برگزار شد، با ثبت روز پنجم مرداد به‌عنوان «روز ملی کرمانشاه» در تقویم رسمی کشور موافقت شد.
کد خبر: ۴۶۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ - 11July 2021

سالروز عملیات مرصاد «روز ملی کرمانشاه» در تقویم ثبت شدبه گزارش دفاع‌پرس از كرمانشاه، «بهرام فاضلی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، امروز (یک‌شنبه) در نشست هماهنگی بزرگداشت سالروز عملیات «مرصاد» و «روز ملی کرمانشاه» که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی مسئولین استان به‌ویژه نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمانشاه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور که در تاریخ ۲۱ بهمن سال ۱۳۹۹ برگزار شد، با ثبت روز پنجم مرداد به‌عنوان «روز ملی کرمانشاه» در تقویم رسمی کشور موافقت شد؛ بنابراین در تقویم سال آینده، «روز ملی کرمانشاه» ثبت شد.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی آموزش و پرورش برای معرفی سالروز عملیات «مرصاد» و «روز ملی کرمانشاه» در شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد)، گفت: آموزش وپرورش باید برای گنجاندن سالروز عملیات «مرصاد» و «روز ملی کرمانشاه» در کتب درسی برنامه‌ریزی کرده و ترجیحاً این کار را از کتب درسی مقطع ابتدایی شروع کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه سپس پیشنهاد تولید یک فیلم سینمایی یا سریال با موضوع عملیات «مرصاد» و «روز ملی کرمانشاه» در سطح ملی را مطرح کرد و افزود: سالروز عملیات «مرصاد» و «روز ملی کرمانشاه» این ظرفیت را دارد که یک فیلم سینمایی سطح بالا در حد فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» و یا فیلم «از کرخه تا راین» در مورد آن ساخته شود.

وی اشاره‌ای هم به در پیش بودن برگزاری جشنواره «تئاتر مرصاد» داشت و گفت: این جشنواره باید ورود ویژه به موضوع سالروز عملیات «مرصاد» و «روز ملی کرمانشاه» داشته باشد.

فاضلی با اشاره به اهمیت آشنا کردن جامعه به‌ویژه نسل جوان با رخداد‌های سال‌های دفاع مقدس، گفت: رسالت ما رساندن مفهوم ایثار و شهادت به نسل جوان و آیندگان است و هیچ کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار