رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در نشست خبری مطرح کرد؛

ما این انقلاب را در سایه سار هزاران شهیدی که تقدیم کرده‌ایم بدست آوردیم

«جوکار» گفت: ما این انقلاب را در سایه سار هزاران شهیدی که تقدیم کرده‌ایم بدست آوردیم. این انقلاب به سادگی به دست نیامده است، ولی در سایه سار کم کاری، نداشتن اراده و برای مردم نبودن کم کم از دست می‌دهیم.
کد خبر: ۴۶۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷ - 11July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌‌پرس از یزد، «محمدصالح جوکار» نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) ۲۰ تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن همایش «باقرالعلوم» یزد برگزار شد اظهار داشت: ما دولت شهادتیم، تلاش ما در راستای هم افزایی، وحدت و پرداخت به امور مردم است.
 
وی افزود: ما این انقلاب را در سایه سار هزاران شهیدی که تقدیم کرده‌ایم بدست آوردیم. این انقلاب به سادگی به دست نیامده است، ولی در سایه سار کم کاری، نداشتن اراده و برای مردم نبودن کم کم از دست می‌دهیم. ما یک روزی همراه مردم بودیم، در کنار مردم بودیم و درد مردم را درک می‌کردیم.
 
نمایندگان مجلس همدرد مردم باشند
 
جوکار ادامه داد: اگر من به عنوان نماینده مجلس در کنار مردم نباشم و درد مردم را تشخیص ندهم و احساس نکنم که این مشکل وجود دارد، کم کم راه خود را جدا می‌کنم. همه ما داخل یک کشتی هستیم و این کشتی یک سکان‌دار دارد و این کشور را باید همه با کمک هم با وضع مشکل مسکن و گرانی که دارد این مشکلات را حل کنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع آب برای مردم استان یزد به عنوان یک دغدغه جدی اظهار کرد: تا زمانیکه در موضوع آب به پایداری نرسیم نمی‌توان از آینده روشن یزد صحبتی کرد و تامین آب به عنوان اولویت یک نمایندگان استان است.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با انتقاد از تعرض به خط لوله انتقالی در شرق اصفهان گفت: امیدوار هستیم که این وضعیت تکرار نشود، اما اقداماتی در شورای امنیت انجام شده و به استان اصفهان اعلام شده که امنیت خط باید در اولویت باشد، اما اراده‌ای ندارند که این امنیت را تامین کنند و از سوی دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی اشراف خوبی دارند که جای سوال است چرا ممانعت برای تخریب صورت نمی‌گیرد.
 
چرا دستگاه قضا در زمینه تخریب خط انتقال آب به یزد برخورد جدی ندارد؟
 
وی با بیان این‌که حدود ۵۰ بار تاکنون خط انتقال تخریب شده و از جیب مردم برای تعمیر هزینه شده تصریح کرد: چرا دستگاه قضا در این زمینه برخورد جدی ندارد در حالیکه هویت عاملان تخریب و حتی تخریب کنندگان کاملا مشخص است و از سویی مردم در خطه‌ای از کویر دچار سختی و مشقت هستند و بخشی از خوراک صنعت استان همجوار را تامین می‌کنند.
 
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که گفته شده مردم اصفهان در پی تخریب خط لوله به دنبال تامین مطالبات خود هستند و یا اعتباری از دولت بگیرند عنوان کرد: نزدیکترین هدفی که در اختیار دارند تا مطالبه گری کنند همین خط آب است، اما نباید نادیده گرفت که خط انتقال در منطقه‌ای عبور کرده که بیشترین تهدید را دارد.
 
وی افزود: برخی اقدامات توسط دولت انجام شده که به نظر می‌رسد انسان به رفاه نسبی رسیده، اما در حقیقت چنین نیست و مشکلات و دغدغه‌هایی که داریم در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد که آرامشی نداریم، اما برخی ویژگی‌ها را باید تقویت کنیم و جذب داشته باشیم.
 
وی با اشاره به شرایط دو سال گذشته در کشور ناشی از شیوع کرونا و تضعیف بخش گردشگری افزود: گرچه پیش بینی می‌شود تا پایان سال به شرایط کاملا عادی برسیم، اما ضرورت دارد در این زمینه برنامه داشته باشیم و این احساس ناامیدی که در بین فعالان گردشگری دیده می‌شود تغییر کند و امیدوارانه به فعالیت خود بپردازند.
 
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که شرایط کرونا اسکان شبانه گردشگران در استان یزد را افزایش داد عنوان کرد: جایگاه ما در صنعت گردشگری امروز بسیار خوب تعریف شده و باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم که جامعه هتل داران هم بیش از این آسیب نبینند و فعالان گردشگری نیز پرشورتر به فعالیت خود بپردازند و حتی با توسعه این صنعت، بار برخی آسیب‌ها و آلایندگی‌ها را از استان برداریم.
 
از مزایای میراث ارزشمند شهر جهانی یزد بهره ببریم
 
جوکار ادامه داد: از دغدغه‌های فراکسیون گردشگری که یزدی‌ها در مجلس ایجاد کردند تقویت و رشد صنعت گردشگری است و بنای بر این داریم رویکرد مجلس که توسعه و رشد گردشگری است را به جدیت بیشتر دنبال کنیم و استان یزد که یک شهر جهانی در کشور دارد را بیش از پیش مورد توجه داشته باشیم و از مزایای این میراث ارزشمند بهره ببریم.
 
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی عدالت در توزیع خدمات را ضروری دانست و بیان کرد: خوشبختانه همسان‌سازی حقوق‌ها در صحن مجلس تصویب و در دستور کار ویژه قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به سوال از وزارت کشور و تذکر به رئیس جمهور اظهار کرد: این سکوت را نمی‌پذیریم و منتظر پاسخ هستیم و شایسته است برخورد جدی مانند سال ۹۱ با عاملان تخریب و تخریب کنندگان صورت گیرد، اما در حال حاضر به دلیل مشکلاتی که برای نیروی انتظامی هم ایجاد شده چندان برای برخورد جدیتی در کار نیست و نمایندگان استان در هفته آینده این موضوع را در صحن مجلس مطرح خواهند کرد تا به نتیجه برسد.
 
جوکار با انتقاد از تهمت‌هایی که برای آب مصرفی انتقالی به مردم یزد می‌زنند گفت: کلیپی منتشر کرده‌اند که هکتار‌ها گلخانه راه‌اندازی شده و از آب انتقالی مصرف می‌شود که دروغ محض است لذا برنامه داریم از نمایندگان اصفهان دعوت کنیم تا برای بررسی به استان بیایند و ببینند به واسطه کم آبی از آبیاری قطره‌ای و از چاه‌های داخلی است که قابلیت شرب هم ندارد.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان این‌که کمتر از نصف آب تخصیصی به یزد می‌رسد و هرسال به بهانه‌های مختلف از این سهمیه کم شده است گفت: آب مصرفی امروز مردم یزد ترکیبی از آب انتقالی و منابع داخلی یزد است که کیفیت چندانی هم ندارد، اما با این وجود مردم نجیب یزد این آب را به عنوان شرب مصرف می‌کنند.
 
جوکار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که علمکرد دولت روحانی دولت آینده را بدهکار کرده است، تصریح کرد: افزایش ارزش پول ملی در گرو تغییر ساختار بودجه، هزینه و اداری کشور است.
 
وی ساختار اداری کشوری را معلول دانست و بیان کرد: شبکه توزیع کشور ناسالم است و باید برای ساماندهی آن برنامه ریزی جدی انجام شود.
 
توسعه همه جانبه کشور فقط از مسیر حمایت نخبگان و جوانان است
 
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت استفاده از کارشناسان بومی و دانشگاهیان برای توسعه کشور، خاطرنشان کرد: نمایندگان استان یزد در بحث انتخاب استاندار به هیچ عنوان به دنبال انحصارطلبی نبوده و فقط اسرار بر انتخاب و انتصاب فردی کارآمد و موثر دارند.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را ضروری دانست و بیان کرد: توسعه همه جانبه کشور فقط از مسیر حمایت نخبگان و ایجاد زمینه فعالیت برای جوانان میسر است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار