معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا مطرح کرد؛

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب؛ حفظ حرمت و کرامت زن/ عفاف و حجاب و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

گفت: ترویج و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب باعث حفظ حرمت و کرامت زن و همچنین تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب ها و انحرافات اجتماعی می شود.
کد خبر: ۴۶۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ - 12July 2021

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب؛ حفظ حرمت و کرامت زن/ عفاف و حجاب و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مهدی حاجیان» معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا در مراسم اختتامیه جشنواره ملی گوهر فاطمی (ویدئو کنفرانس در سراسر کشور) اظهار داشت: حجاب و عفاف به عنوان یک دستور دینی و از موضوعات مهم و دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی و برگرفته از آموزه‌های دینی ما است که با بسیاری از مسائل مانند حفظ حرمت زن و احترام به آنان، ارزش‌گذاری به شأن و جایگاه زن، حفظ و صیانت از کیان خانواده و ... پیوند خورده و به عنوان یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در تحکیم بنیان خانواده و رشد و تعالی و شکوفایی انسان و همچنین در پیشگیری از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی در جامعه مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) تصریح کرد: از جمله مبانی دینی که می شود به آن به عنوان دستور الهی توجه جدی کرد آیه 31 شریفه نور است که به عنوان آیه حجاب معرفی شده و بنا بر تفسیر بسیاری از بزرگان از زمان نزول آن، حجاب بر زنان واجب شده است.

فرمایشات امام خمینی (ره) در شأن و منزلت بانوان

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا در ادامه به فرمایشات حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در باب شأن و منزلت زنان و حفظ کرامت آنان اشاره کرد و گفت: ایشان در این رابطه فرموده‌اند که «از دامن زن، مرد به معراج می رود»؛ لذا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان سازمان متولی حفظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین به موجب نص صریح قانون و همچنین اجرای فرامین حضرت امام خامنه‌ای بر خود واجب می‌داند همواره در توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران کوشا باشد و مجدانه از آن صیانت کند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و اول ذی الحجه که به روز حجاب و عفاف نام گذاری شده فرصت مغتنمی است برای برگزاری این جشنواره.

تاریخچه جشنواره عفاف و حجاب

وی در ادامه به تشریح تاریخچه ارزشمند عفاف و حجاب پرداخت و گفت: اولین جشنواره در سال 1395 با عنوان چادرهای آسمانی، با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دو بخش تخصصی و مردمی با بهره گیری از فضای مجازی با راهیابی 600 عکس به مرحله داوری و انتخاب سه عکس در بخش تخصصی و پنج عکس در بخش معمولی برگزار شده است.

سردار حاجیان عنوان کرد: دومین جشنواره چادرهای آسمانی در سال 1396 با تکیه بر تجربیات درون سازمانی و مشارکت سازمان های مردم نهاد فعال در دو بخش ترویجی و هنری با دریافت 424 اثر گرافیکی و تصویر سازی حرفه ای و انتخاب 10 عکس به عنوان آثار برگزیده برگزار شد.

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا ادامه داد: سومین جشنواره نیز در سال 1397 با عنوان چادرهای آسمانی با راهیابی 137 اثر در قالب موشن گرافیک و انتخاب شش اثر برگزیده برگزار شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار