مروری کوتاه بر زندگینامه طلبه شهید «نادر عبادی‌نیا»

«نادر عبادی‌نیا» 15 مهر 1344 در شهرستان همدان دیده به جهان گشود و 4 دی 1365 در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص و در جریان عملیات کربلای 5 به‌عنوان غواص پس از رشادت‌های بسیار به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۶۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۲ - 14July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «نادر عبادی نیا» 15 مهر سال 1344 در خانواده‌ای مذهبی و ساده‌زیست در شهرستان همدان به دنیا آمد.

نادر سال 1351 وارد دبستان شد و تحصیلات خود را آغاز کرد و در ادامه تحصیل با توجه به علاقه شدیدی که به کسب علوم دینی و معارف اسلامی داشت وارد حوزه علمیه همدان شد و با ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه همدان و شهر مقدس قم تا پایان سطح یک ادامه تحصیل داد و ملبس به لباس روحانیت شد.

در سالهای انقلاب کنار دیگر جوانان و نوجوانان سلحشور شهرستان همدان در راه پیروزی قیام بزرگ ملت ایران گام برداشت و در این راه از هیچ کمک و اقدامی فروگذار نبود. پس از پیروزی انقلاب نیز با هدف خدمت به خانواده محرومان و مستضعفان جامعه به نهاد نوپای بسیج مستضعفین پیوست.

وی با شروع جنگ تحمیلی، بارها به مناطق مختلف عملیاتی اعزام شد و در عملیات‌های متعدد شرکت کرد و همراه با دیگر همرزمان و همسنگران خویش حماسه‌ها آفرید.

از روحیات معنوی و عرفانی بالایی برخوردار بود و در هر یک از گردان‌ها که حضور داشت به عنوان نمونه اخلاق اسلامی و حسنه شناخته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شد و سرمنشاء خیرات و برکات فراوان بود. به انجام واجبات و مستحبات و ترک محرمات و مکروهات تاکید بسیار داشت و همواره مشغول نماز و عبادت به خصوص خواندن نماز شب و دعاهای توصیه شده عاشورا و توسل بود.

در مناطق مختلف عملیاتی به عنوان امام جماعت حاضر بود و در قالب سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای جمعی و خصوصی سعی می کرد دیگر همرزمان خود را با معارف عمیق دینی و اسلامی آشنا کند.

سرانجام پس از ماه‌ها مجاهدت در راه خدا در 4 دی سال 1365 در منطقه عملیاتی ام الرصاص و در جریان عملیات کربلای 5 به عنوان غواص پس از رشادت‌های بسیار به شهادت رسید و به کاروان عظیم شهدا پیوست. پیکر پاک و مطهرش مدت ها در همان منطقه باقی ماند تا اینکه در سال 1375 با تلاش جستجوگران نور به آغوش خانواده و همرزمانش بازگشت و در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد تا مزارش زیارتگاه عاشقان و دلدادگان باشد.

این شهید والامقام در سال 1398 به عنوان شهید شاخص شهرستان همدان معرفی شد.

بخشی از وصیت‌نامه طلبه شهید «عبادی‌نیا»

حضرت امیر هم می‌فرمایند که به راستی امروز روز عمل است و حساب نیست و فردا قیامت؛ روز حساب است و عمل نیست؛ پس ای عزیزان بکوشیم تا بار سفر نبسته و نرفته‌ایم و تا فرصت باقی است جبران گذشته‌ها را بنماییم اگر کمی و کاستی داشته‌ایم.

بکوشیم در طاعت و بندگی خود نسبت به خداوند و احکام خدا را به‌جان بنوشیم که واقعاً راه سعادت و خوشبختی هر انسان در انجام وظائفی است که خداوند بر او تعیین نموده است. سعی کنیم خود را با قرآن و اهل بیت (ع) بیشتر آشنا کنیم و از این دو معدن گرانبها استفاده کامل را بنماییم و با عمل به آنها خود را به خدای خود نزدیکتر نماییم.

عزیزانم تا قطره خونی در بدن دارید دست از یاری امام عزیز روحی فداه برندارید و کوتاهی نکنید که به حق فرزند زهرا (س) و گوهری گرانبها در بین ما می‌باشند و به حق نعمت بزرگی بود که خدای مهربان بر ما عنایت فرمود.

عزیزانم در حمایت از روحانیت این نهاد گرانمایه و این سربازان بحق امام زمان (عج) کمال همکاری را بنمایید و لحظه‌ای خود را جدای از آنها ندانید کما اینکه ندانسته‌اید و فرزندان خود را برای شرکت در این نظام مقدس تشویق نمایید که اسلام عزیز در این زمان بیشتر از قبل احتیاج به روحانی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار