آصفری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

خروج یکباره آمریکا از افغانستان نوعی اقدام تروریستی است

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی خروج یکباره آمریکا از افغانستان را اقدامی ترویستی و محرک اصلی بحران در این کشور عنوان کرد.
کد خبر: ۴۶۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰ - 15July 2021

خروج یکباره آمریکا از افغانستان نوعی اقدام تروریستی استمحمدحسن آصفری نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، درباره بحران به وجود آمده در افغانستان اظهار داشت: تحولات افغانستان برای ما حائز اهمیت است؛ زیرا طولانی‌ترین مرز را با این کشور داریم و این کشور در همه دوره‌های تاریخی دستخوش تحولات داخلی بوده که این تحولات آثاری بر امنیت و منافع کشور ما داشته است.

وی با بیان این‌که قدرت‌های بزرگ تلاش کرده‌اند که کشور افغانستان را مورد دستبرد و تاراج قرار دهند، گفت: قدرت‌های بزرگ همواره سعی دارند از افغانستان به‌عنوان یک پایگاه مهم و استراتژیک سوءاستفاده کنند و این مردم مظلوم افغانستان بوده‌اند که از حضور نظامی قدرت‌های بزرگ متضرر شده‌اند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم مسائل افغانستان بایستی توسط خود مردم این کشور حل‌وفصل شود. همه کسانی‌که علاقه‌مند به افغانستان هستند اعم از احزاب، گروه‌ها و نخبگان باید در تعیین سرنوشت خود ایفای نقش سازنده و مؤثر داشته باشند حتی اگر لازم باشد انتخابات زودهنگام برگزار کنند.

آصفری معقتد است؛ ناامنی در افغانستان نه به نغع مردم افغانستان است و نه به نفع کشور‌های منطقه و اگر این کشور در بحران‌های مختلف فرو رود، تمام منطقه خواه‌ناخواه تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خروج یکباره آمریکا از افغانستان را اقدامی تررویستی و محرک اصلی بحران در این کشور عنوان کرد و در این رابطه گفت: اینکه آمریکایی‌ها بدون اطلاع‌رسانی و بدون برنامه قبلی تصمیم به خروج از افغانستان گرفته‌اند، شرایط را در این کشور بدتر کرده؛ طوری‌که با خروج آمریکا از افغانستان، تمام سلاح‌های موجود در اختیار ارتش این کشور تخلیه می‌شود و قدرت مقاومت و ایستادگی نظامیان افغانستانی را به شدت کاسته است.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار