رایزنی «الکاظمی» با هیأت بلندپایه آمریکایی درباره خروج نیرو‌های بیگانه از عراق

منابع عراقی گزارش دادند که نخست‌وزیر این کشور در دیدار با یک هیأت بلندپایه از آمریکا، موضوع خروج نیرو‌های رزمی بیگانه از خاک این کشور را مورد بحث و بررسی قرار داده است.
کد خبر: ۴۶۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ - 15July 2021

رایزنی نخست‌وزیر عراق با هیأت بلندپایه آمریکایی درباره خروج نیرو‌های رزمی از عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، امروز (پنجشنبه)، با «برت مگ گرگ» هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری عراقی «ناس‌نیوز»، دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که دو طرف در این دیدار هماهنگی‌ها و همکاری مشترک در تمام حوزه‌ها و همچنین زمینه‌سازی برای برگزاری دور جدیدی از گفت‌وگو‌های راهبردی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

طبق این بیانیه، در این دیدار سازوکار‌های خروج نیرو‌های رزمی از خاک عراق و ورود به مرحله‌ای جدید از همکاری راهبردی میان بغداد و واشنگتن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق همچنین اعلام کرد که دو طرف درباره توسعه همکاری‌ها در زمینه اقتصاد، فرهنگ و بازرگانی و همچنین همکاری‌های بهداشتی و مبارزه با ویروس کرونا رایزنی کرده‌اند.

در پایان این بیانیه آمده است که نخست‌وزیر عراق و هیأت آمریکایی مذکور وضعیت منطقه را بررسی کرده‌اند و بر نیاز منطقه به اولویت دادن زبان گفت‌وگو و آرامش و همچنین نقش رو‌ به‌ رشد عراق در این زمینه تأکید کرده‌اند.

این رایزنی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما با این حال، آمریکا همچنان بر نقض این مصوبه و باقی ماندن در خاک عراق اصرار می‌ورزد.

به‌رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نظامیان بیگانه به آموزش و اقدامات مستشاری به نیرو‌های عراقی، گرو‌ه‌های مقاومت عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیرو‌های آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها