بغداد و واشنگتن بر سر زمان خروج نظامیان آمریکا توافق می‌کنند

مقام‌های ارشد عراقی و آمریکایی قرار است بیانیه‌ای صادر کنند که در آن خواسته شده نیرو‌های رزمی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی خاک عراق را ترک کنند.
کد خبر: ۴۶۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹ - 22July 2021

بغداد و واشنگتن بر سر زمان خروج نظامیان آمریکا توافق می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده مقام‌های ارشد عراقی و آمریکا قرار است بیانیه‌ای صادر کنند که در آن خواسته شده نیرو‌های رزمی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی خاک عراق را ترک کنند.

با وجود این، در آن بیانیه تصریح خواهد شد که تداوم حضور نظامی آمریکا کماکان برای کمک به نیرو‌های عراقی در مقابله با داعش نیاز است.

«فواد حسین»، وزیر خارجه عراق گفت: «ما دیگر به نیروی رزمی نیاز نداریم. خودمان چنین نیرو‌هایی داریم. ما به همکاری در زمینه اطلاعاتی نیاز داریم. به کمک در آموزش نیاز داریم. به نیرو‌هایی نیاز داریم که به ما در زمینه مسائل هوایی کمک کنند.»

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما با این حال، آمریکا همچنان بر نقض این مصوبه و باقی ماندن در خاک عراق اصرار می‌ورزد.

به‌رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نظامیان بیگانه به آموزش و اقدامات مستشاری به نیرو‌های عراقی، گرو‌ه‌های مقاومت عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیرو‌های آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها