حزب‌الله:

حمله آمریکا عزم مردم عراق برای دفاع از آزادی کشورشان را افزایش می‌دهد

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای به حمله بامداد امروز جنگنده‌های آمریکایی علیه مواضع الحشدالشعبی عراق واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.
کد خبر: ۴۶۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶ - 28June 2021

حمله آمریکا عزم مردم عراق برای دفاع از آزادی کشورشان را افزایش می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حزب‌الله لبنان امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای به بمباران مواضع الحشدالشعبی در بامداد امروز در منطقه مرزی عراق با سوریه واکنش نشان داد و آن را نقض صریح حاکمیت عراق دانست.

به نوشته وبگاه شبکه المنار، در این بیانیه آمده است که حمله آمریکا که موجب شهادت تعدادی از «مجاهدین» شد، با هدف تضعیف قدرت مقاومت عراق برای مقابله با گروه‌های تروریستی و تکفیری صورت گرفته است.

حزب الله لبنان در ادامه از مواضع رسمی و غیر رسمی عراق در محکومیت اقدام متجاوزانه آمریکا تقدیر کرد و ضمن تسلیت به خانواده شهدا، تأکید کرد که حملات هوایی آمریکا اراده مردم عراق برای آزادی میهن خود و دفاع از مردم و قهرمانانش را افزایش خواهد داد.

حزب‌الله لبنان در ادامه گفت که تا زمانی که نیرو‌های اشغالگر آمریکایی از خاک سوریه و عراق خارج نشوند، منظقه روی آرامش و ثبات را نخواهد دید.

بامداد امروز منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیما‌های ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داده است».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ ۱۴ الحشد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام کرده که نیروهایش آماده انتقام‌گیری هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار