جنبش نجباء از نهاد‌های نظامی عراق خواست تا به مقاومت بپیوندند

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء با دعوت از کلیه دستگاه‌های نظامی برای پشتیبانی از مقاومت جهت احیای تمامیت ارضی کشور، به آمریکایی‌ها وعده داد که مقاومت نظامی حرف آخر را در میدان جنگ می‌زند و عراق را سربلند می‌کند.
کد خبر: ۴۶۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳ - 29June 2021

جنبش نجباء از نهاد‌های نظامی عراق خواست تا به مقاومت بپیوندندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در پیامی رزمندگان تیپ ۱۴ الحشد الشعبی را فرزندان سیدالشهداء علیه‌السلام خواند و اظهار داشت: «هدف قرار دادن این مرزبانان مجاهد، ثابت کرد که دولت خرفت آمریکا دنباله‌رو همان دولت نادان سابق است.»

شیخ «اکرم الکعبی» با اشاره به اینکه سیاست «شرارت‌بار» و مداخله‌گرانه در سرنوشت ملت‌ها جزو سرشت «شیطان بزرگ» است، افزود: «اشغالگران شرور بدانند که شهادت، مسیر ماست و ما کفن‌پوش برای نبرد بزرگ، غسل شهادت کرده‌ایم.»

وی راهکار سیاسی برای اخراج اشغالگران را شکست‌خورده توصیف کرد و خطاب به آمریکا گفت: «تا آزادی کامل عراق از شر شما، عقب‌نشینی نخواهیم کرد، کوتاه نخواهیم آمد و به هر حمله، پاسخ دوبرابری خواهیم داد. امروز مقاومت نظامی حرف آخر را در میدان جنگ می‌زند و عراق را سربلند می‌کند.»

دبیرکل نُجَباء ضمن دعوت از کلیه دستگاه‌های نظامی عراق برای پشتیبانی از مقاومت در احیای سیادت و تمامیت ارضی کشور، به‌طور خاص از مسئولان پست‌های ایست و بازرسی که عبور و مرور رزمندگان مقاومت را تسهیل می‌کنند، تشکر کرد.

الکعبی در پایان با انتقاد از برخی طرف‌های داخلی عراق که علیه مقاومت سخن می‌گویند، گفت: «مؤاخذه آن‌ها نزدیک و سنگین خواهد بود و دیر یا زود به‌خاطر جنایات و خیانت‌های بزرگشان محاکمه خواهند شد.»

بامداد روز دوشنبه منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیما‌های ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داده است».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ ۱۴ الحشد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام کرده که نیروهایش آماده انتقام‌گیری هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها