از سوی سخنگوی جنبش الُنجباء اعلام شد؛

اعتراض جنبش النُجباء به ضعف واکنش دولت عراق در برابر حمله به حشدالشعبی

«الشَمَّری» با انتقاد از انفعال نهاد‌های حاکمیتی عراق در برخورد با حملات آمریکا، خواستار احضار نخست وزیر این کشور به پارلمان شد.
کد خبر: ۴۶۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ - 01July 2021

اعتراض جنبش النُجباء به ضعف واکنش دولت عراق در برابر حمله به حشدالشعبیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نصر الشَمَّری» سخنگوی جنبش مقاومت نجباء، در مصاحبه‌ای تلویزیونی ضمن انتقاد شدید از انفعال نهاد‌های حاکمیتی عراق در قبال تجاوزات مستمر آمریکا، وزیر خارجه را سیاستمداری تجزیه‌طلب خواند و مؤاخذه نخست‌وزیر در پارلمان را ضروری دانست.

او در برنامه تلویزیونی «المرتکز» در شبکه «الاتجاه» عراق، با انتقاد از ضعف دولت بغداد در اجرایی کردن مصوبه اخراج نیرو‌های بیگانه، اظهار داشت: «این تعلل چه معنی دارد؟! یکی از تعهدات دولت «مصطفی الکاظمی» اجرای مصوبه مجلس نمایندگان بود، اما اکنون آمریکا به نیرو‌های حشد در داخل خاک عراق حمله می‌کند و آشکارا مسئولیتش را می‌پذیرد، در حالی که دولتمردان ما همچنان دست به توجیه می‌زنند! پس نقش نظارتی پارلمان کجاست؟ آیا پارلمان نمی‌تواند نخست‌وزیر و وزرای امنیتی را احضار نموده و در این زمینه بازخواست کند؟!»

«نصر الشَمَّری» موضع‌گیری صریح نخست‌وزیر در قبال اقدام جنایتکارانه و اهانت‌بار اشغالگران آمریکایی علیه مرزبانان عراقی را خواستار شد و گفت: «اکتفا به صدور بیانیه‌های محکومیت، دیگر به امری خجالت‌آور تبدیل شده است. باور کنید دشمن هم از این بیانیه‌های بی‌خاصیت خوشحال می‌شود و با خود می‌گوید که این بار هم اتفاقی نیفتاد.»

وی در ادامه با اشاره به این که ملت و گروه‌های مقاومت عراق درگیر جنگی فراگیر علیه اشغالگران هستند، تصریح کرد: «مسئولیت این سخن خود را هرقدر که باشد می‌پذیرم و می‌گویم که نیرو‌های آمریکایی جز زبان زور و خون، چیزی نمی‌فهمند. پیام‌های تسلیت و محکومیت روی آن‌ها اثری ندارد و تنها در صورتی اراده ما را درمی‌یابند که با قدرت سلاح، موضع خود را تثبیت کنیم».

سخنگوی نُجَباء صحنه رویارویی مقاومت با آمریکا را «جنگ بدون مرز» توصیف و اضافه کرد: «آن‌ها در هر مکانی ما را هدف قرار می‌دهند، کما اینکه فرمانده الحشد الشعبی [شهید المهندس]در فرودگاه بغداد که نماد حاکمیت عراق است، به شهادت رسید. ما نمی‌توانیم دست‌بسته بنشینیم و منتظر نتیجه مذاکرات سیاستمدارانی باشیم که خود به آمریکا وابستگی یا تعلق‌خاطر دارند».

الشَمَّری ادامه داد: «نمی‌توانیم تماشا کنیم که در سایه انفعال نهاد‌های سیاسی، هرروز جوانانمان به شهادت برسند؛ بلکه باید همه پیکره دشمن را هدف بگیریم و لذا بعد از این ممکن است شاهد تشدید حملات ضدآمریکایی باشیم».

وی بار دیگر سیاستمداران منفعل و وابسته را مقصر وضعیت کنونی اعلام کرد و گفت: «اگر چهار شهید حمله اخیر از جوانان اهل‌سنت بودند، رئیس پارلمان سکوت نمی‌کرد و اگر نیرو‌های پیشمرگه به‌جای نیرو‌های الحشد الشعبی هدف قرار می‌گرفتند، موضع وزیر خارجه اینگونه نبود. این وزیر به دولت و حاکمیت عراق اعتقاد ندارد و به‌دنبال تجزیه کشور است. من اعتقاد دارم که عراق از بحران در منظومه سیاسی رنج می‌برد، وإلا نباید موضع دولت، پارلمان و ستاد مشترک نیرو‌های مسلح اینقدر ضعیف باشد».

معاون دبیرکل النُجَباء ضمن تأکید بر اینکه «امروز قدرت مقاومت چندبرابر گذشته است و باید هر حمله دشمن را با حمله پاسخ دهیم»، گفت: «اگر چنین نکنیم، باید به‌طور دائمی شاهد تکرار تجاوز‌ها باشیم؛ اما اگر آمریکا ببیند که تعرض به نیرو‌های عراقی برایش هزینه دارد، در سیاست‌هایش بازنگری می‌کند. همانگونه که وقتی ٣٠٠ هزار نظامی آمریکایی کنترل کامل خاک عراق را به‌دست داشتند و هزاران نیروی مقاومت را زندانی کرده بودند، با انجام عملیات پیاپی ضداشغالگری وادار به فرار از کشور شدند».

الشَمَّری در پاسخ به سؤالی راجع‌به آتش‌بس گروه‌های مقاومت با آمریکایی‌ها اظهار داشت: «ازکمیته هماهنگی مقاومت عراق چیزی در این‌باره نشنیده‌ام و تصور نمی‌کنم که درست باشد. سر چه چیزی آتش‌بس برقرار کنیم؟ دلیل آتش‌بس‌های قبلی هم گرفتن بهانه از دولت عراق بود».

وی در پایان گفتگو تصریح کرد: «جنبش مقاومت اسلامی النُجَباء قادر است به کلیه منافع آمریکا در عراق ضربه وارد کند و ان‌شاءالله این کار را انجام می‌دهد. آمریکایی‌ها و دوستانشان در دولت عراق بهتر از هرکسی می‌دانند که مقاومت به چه اهدافی دسترسی دارد».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها