استاندار خراسان رضوی:

یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس نقش بی‎ بدیلی داشتند

«معتمدیان» گفت: یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس نقش بی ‎بدیلی داشتند و باید با احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس از یک سو و ثبت خاطرات پیشکسوتان خراسانی دفاع مقدس از سوی دیگر، نسبت به ماندگار کردن این نقش اثرگذار اقدام کرد.
کد خبر: ۴۶۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳ - 17July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در پی دعوت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از استاندار خراسان رضوی، «محمدصادق معتمدیان» ضمن بازدید از پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

موزه دفاع مقدس استان، مجاهدت یگان‎های رزم خراسان را ماندگار می‎کند

استاندار خراسان رضوی در این دیدار، با تأکید بر لزوم توجه ویژه به پیشکسوتان دفاع مقدس، نقش یگان‌های رزم خراسان را در هشت سال جهاد حق علیه باطل، تأثیرگذار خواند و اظهار داشت: یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس نقش بی‎بدیلی داشتند که باید با احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس از یک سو و ثبت خاطرات پیشکسوتان خراسانی دفاع مقدس از سوی دیگر نسبت به ماندگار کردن این نقش اثرگذار اقدام کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از سه دهه از پایان دفاع مقدس می‌گذرد و به مرور زمان شاهد فقدان جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس هستیم، هر زمان‌ برای مستندسازی گنجینه خاطرات شفاهی این پیشکسوتان وارد عمل شویم، بازهم دیر است و نیاز داریم تا دفاع مقدس را به تعجیل، به‌عنوان یک سرمایه تمام‌نشدنی برای نسل‌های آینده ثبت و ضبط کنیم.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ملت نجیب ایران شایسته دریافت بهترین خدمات است و مؤید این ادعا حضور پرشور مردم شهرستان‌های محروم استان در انتخابات 28 خرداد علی‌رغم وجود برخی مشکلات و نابسامانی‌ها بود.

وی ضمن قدردانی ویژه از تلاش‌های کارکنان این اداره کل در حوزه نشر معارف دفاع مقدس و اقدامات صورت‎گرفته در راستای احداث مرکز فرهنگی، بر تداوم عملیات عمرانی تا تکمیل این پروژه تأکید کرد.

عملیات احداث موزه دفاع مقدس استان در ایستگاه پایانی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در عرصه احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گفت: عمده عملیات اجرایی بر پروژه محوطه‌سازی متمرکز شده و طبق برنامه‎ریزی‎های میدانی، پروژه محوطه‌سازی در هفته دفاع مقدس سال جاری افتتاح خواهد شد.

موزه دفاع مقدس استان، مجاهدت یگان‎های رزم خراسان را ماندگار می‎کند

وی با اشاره به عملکرد دفاتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان‌ها تصریح کرد: بالغ بر 600 نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس استان در شهرستان‌های مختلف، تجربیات خود را در اختیار جوانان آتش به اختیار قرار می‌دهند و تاکنون برکات فراوانی از این همکاری مخلصانه و بی چشم‌داشت حاصل شده است.

یوسفعلی‌زاده گفت: اکنون که به برکت مجاهدت‌های شبانه روزی، کتابخانه و مرکز اسناد دفاع مقدس استان به بهره برداری رسیده و موزه دفاع مقدس نیز در مراحل پایانی خود قرار دارد، این نیاز احساس می‌شود که به موضوع نگهداری و مدیریت این مراکز فرهنگی به صورت ویژه توجه شود تا به موازات بهره‌برداری از پروژه‌ها، شاهد استحصال نتیجه‌گیری‌های مطلوب فرهنگی و محتوایی از این مرکز نیز باشیم.

وی حمایت‌های مسئولین استانی و منطقه‌ای را در تکمیل یادمان‎های شهدای گمنام در برخی از نقاط استان و همچنین پروژه مطالعاتی دانشنامه دفاع مقدس استان ضروری دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار