در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه:

1500 برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهردر خوزستان برگزار می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان خوزستان را پایتخت دفاع مقدس دانست و از بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ - 19May 2015

1500 برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهردر خوزستان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از اهواز، سردار محمد علی پور امروز(23 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برنامه های سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد روز مقامت و پایداری مردم دزفول، گفت: اردیبهشت و خرداد هر سال با اتفاقات بزرگی مواجه می شویم که در این روزها به نام آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه بعد از تهاجمات عراق سلسله اقداماتی را انجام دادیم که چهارعملیات بزرگ ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس نام گرفتند افزود: عملیات بیت المقدس بعد از عملیات فتح المبین در جنوبی ترین نقطه خوزستان که بعد از 35 روز مقاومت مردم خرمشهر، به اشغال عراق درآمد در تاریخ 10 اردیبهشت 61 در سه مرحله طراحی شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به آزادسازی خرمشهر در سه مرحله تصریح کرد: مرحله اول پاکسازی قسمتی از جاده خرمشهر اهواز، مرحله دوم رسیدن به مرزهای بین المللی و مرحله سوم آزادسازی خرمشهر بود که در دو روز صورت گرفت و در این عملیات رزمندگان اسلام 6 هزار کیلومتر از خاک خوزستان شامل خرمشهر، هویزه و حمیدیه را آزاد کردند که بازتاب های فراوانی داشت.

 سردار علی پور، با اشاره به اینکه در این بازتاب ها خوشحالی مردم ایران بسیار وصف ناپذیر مطرح شد و حتی برخی کشورهای همجوار ما هم خوشحال شدند و به خیابان ها ریختند اضافه کرد: دنیا بهت زده شد و انتظار نداشت با کمک های کشورهای ابرقدرت منطقه و عراق بتوانیم خرمشهر را از چنگال رژیم بعثی آزاد کنیم.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر روز ملی و از افتخارات ماست عنوان کرد: همه ملت ایران دست به دست هم دادند و تحت پرتو رهبری حکیمانه امام توانستیم بعد از 150 تا 200 سال بعد از اینکه ایران تجزیه شد، میهن اسلامی را نسبت به تهاجمی که همه دنیا شامل 35 کشور به اضافه کشورهای حوزه خلیج فارس بر علیه ما داشت، نجات دهیم.

وی با اشاره به اینکه در این جنگ همه امکانات، تجهیزات، سلاح های قدرت های بزرگ همچون روسیه، آمریکا، آلمان، انگلیس و بسیار از کشورهای وابسته مشاهده شد ادامه داد: این توطئه ها باعث نشد که انقلاب اسلامی حتی بخش کوچکی از خاک خود را از دست بدهد و رزمندگان از حیثیت، دین و مملکت خود دفاع کردند.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، با بیان اینکه برای بزرگداشت عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر جلساتی در سطح استان و شهرستان خرمشهر برگزارشد، ابراز کرد: بزرگداشت سوم خرداد از 31 اردیبهشت آغاز می شود که در این هفته علاوه بر سالروز آزادسازی خرمشهر، بزرگداشت روز پاسدار و جانباز و روز مقاومت مردم دزفول را نیز داریم.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم برای برگزاری با شکوه سوم خرداد برنامه ریزی شده است اظهار کرد: برای این منظور  6 کمیته نیروهای مسلح، فرهنگی و هنری، ایثارگران، تبلیغات و اطلاع رسانی، بانوان و پشتیبانی تشکیل و با برنامه ریزی های به عمل آمده، یک هزار و 500 برنامه طی پنج روز اجرا می شود.

سردار علی پور، صبح گاه مشترک نیروهای مسلح، غباروبی مزار شهدا، برنامه های متعدد فرهنگی، عمرانی و ورزشی در سطح کشور، استان و شهرستان خرمشهر و... را از جمله برنامه های سوم خرداد خواند و تاکید کرد: به مناسبت چهارم خرداد نیز دیدار با خانواده شهدای موشکی، تجلیل از خانواده شهدا، رونمایی از چند کتاب و... برگزار می شود.

 وی خوزستان را پایتخت دفاع مقدس و مرکز ثقل دانست و خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که در حال پیگیری داریم جمع آوری آثار دفاع مقدس است که در 6 محور آثار مکتوب، غیرمکتوب، تجهیزات و ملزومات انفرادی شهدا و ایثارگران، اسناد و آثار و بقایای تاریخی به جا مانده از دوران دفاع مقدس، اسناد مربوط به نقش خوزستان در هشت سال دفاع مقدس و نقش سازمان ها و ادارات نهادهای دولتی و نظامی آن دوران انجام می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها