قالیباف:

نیازمند احیای زیرساخت‌ها در بخش برق و انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به تدوین قوانینی که بتواند زیرساخت‌های کشور در بخش برق و انرژی‌های تجدیدپذیر را احیاء کند، نیازمندیم و در این مسیر باید بر زیرساخت، انتقال و مدیریت پرت برق توجه کنیم.
کد خبر: ۴۶۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ - 18July 2021

نیازمند احیای زیرساخت‌ها در بخش برق و انرژی‌های تجدیدپذیر هستیمبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون انرژی مجلس در خصوص خاموشی‌ها و مانع‌زدایی از صنعت برق اظهار داشت: موضوع خشکسالی و عدم بارندگی در کل منطقه و جهان وجود دارد، این مشکل در برخی استان‌ها کمی بیشتر و در برخی دیگر کمتر است که برای حل آن باید همه دست به دست هم داده تا مشکل حل و فصل شود.

وی با بیان این که با تصمیمات گرفته شده درباره قطع برق صنعت، مشکل برق در بخش خانگی حل شد اما در حوزه صنعت با قطع برق، مشکلاتی در تولید سیمان و میلگرد ایجاد شد، گفت: می‌بایست با تدبیر و اختصاص برق شبانه، مشکلات بخش صنعت تا حدودی برطرف شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که باید به سمت سیاست‌گذاری و سرمایه‌گذاری درست در صنعت برق برویم، بیان کرد: به تدوین قوانینی که بتواند زیرساخت‌های کشور در بخش برق و انرژی‌های تجدیدپذیر را احیاء کند، نیازمندیم و در این مسیر باید بر زیرساخت، انتقال و مدیریت پرت برق توجه کنیم. مجلس با تصمیم گیری در بودجه سال ۱۴۰۰ که در ۴۰ سال اخیر بی نظیر بود و ایجاد فرصت برای سرمایه گذاری در صنعت ها، عدالت در مصرف برق و قیمت گذاری و هدایت درآمد به سمت سرمایه‌گذاری درحوزه برق را رقم زد.

قالیباف اذعان کرد: باید بپذیریم در برخی استان‌ها فشار‌ها بیشتر است و دولت هم تدبیر می‌کند و پیگیری هم در این خصوص شد. در استان خوزستان نیز در آخرین هماهنگی‌های صورت گرفته بیش از ۱۵۰ مترمکعب آب در ثانیه از سد کرخه و دز برای حل مشکل کشاورزی و منطقه هور رها می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ان‌شاالله با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دقیق در زیرساخت‌ها، مشکلات را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار