دستاوردهای صنعت هوایی ایران در نمایشگاه «ماکس» روسیه به نمایش درمی‌آید

معاون وزیر دفاع از حضور ایران در نمایشگاه ماکس روسیه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه، بخشی از آخرین دستاوردهای کشورمان در حوزه صنعت هوایی به نمایش درخواهد آمد.
کد خبر: ۴۶۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ - 19July 2021

 به داشته‌های خودمان در این نمایشگاه خرسند هستیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ دوم «افشین خواجه‌فرد» معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در گفت‌وگویی مطبوعاتی در مسکو با بیان اینکه برای سومین سال است که در نمایشگاه معتبر بین‌المللی هوا و فضای روسیه موسوم به «ماکس» صاحب غرفه شده‌ایم، اظهار داشت: با توجه به شرایط و ظرفیت‌های موجود نمایشگاه ماکس برای نمایش بخشی از توانمندی‌های صنعت هوایی ایران در این نمایشگاه معتبر شرکت خواهیم کرد.

وی افزود: در شرایط تحریم‌ها و فشاری‌هایی که در حوزه فناوری صنعت هوایی در این ۵۰ سال اخیر داشتیم ما به داشته‌های خودمان در این نمایشگاه خرسند هستیم.

خواجه‌فرد گفت: سعی داریم در این نمایشگاه که از مهمترین نمایشگاه‌های معتبر روسیه در سطح جهانی است، آخرین محصولات تولیدی خودمان را ارائه دهیم و زمینه گفت‌وگو با شرکت‌های خصوصی و دولتی روسیه و دیگر کشور‌های شرکت‌کننده در حوزه توسعه تولیدات خود را که ۵۰ سال اخیر داشتیم، بر اساس نقشه راه صنعت دفاعی فراهم کنیم.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع اضافه کرد: با تلاش‌های بخش وزارت دفاع بخصوص در حوزه صنعتی و تجاری هوایی، بهترین مراکز نگهداری و تعمیر موتور هواپیما (MRO) را در صنعت هوایی داریم و بسیاری از ایرلاین‌ها و بخش خصوصی از این امکانات و خدمات استفاده می‌کنند.

بنابراین گزارش، نمایشگاه بین‌المللی هوافضای روسیه با عنوان «ماکس ۲۰۲۱» با حضور هیأتی از مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ۳۵ شرکت دانش‌بنیان از جمهوری اسلامی ایران از روز سه‌شنبه ۲۹ تیر در مسکو آغاز بکار خواهد کرد.

در نمایشگاه هوایی ماکس جدیدترین دستاورد‌های صنعت هوا فضای روسیه چه در حوزه هواپیما‌های مسافری و باری و چه در حوزه هواپیما‌های نظامی، بمب‌افکن‌ها و هواپیما‌های راهبردی روسیه که بنا به ملاحظات خاص در سایر نمایشگاه‌های هوایی به نمایش درنمی‌آیند، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار