سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تعامل با کشورهای دنیا می‌بایست براساس ظرفیتشان باشد

عباس‌زاده مشکینی گفت: دولت آتی اصولا باید برای تک تک کشور‌های دنیا و بر مبنای ظرفیتشان برنامه داشته و برنامه‌ریزی کند که چگونه نیاز کشور هدف را برآورده سازد و کشور هدف چگونه نیاز‌های ما را پاسخگو باشد.
کد خبر: ۴۶۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰ - 27July 2021

لزوم توجه دولت آینده به توان صادرات کشور/ برقراری ارتباط متاقبل با همسایگان مد نظر قرار گیردمحمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس در ارتباط با تعامل دولت آتی با دنیا اظهار داشت: ۲۰۰ کشور در جهان وجود دارند و ما پس از چین بیشترین همسایه را داریم، همسایگان ما در سال بیش از یک تریلیون دلار واردات انجام می‌دهند و صادرات غیر نفتی ما نزدیک به ۱۶۰ میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه ایران از ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات مختلف برخوردار است، گفت: اگر بتوانیم یک بیستم نیاز کشور‌های اطراف را تامین کنیم توان صادرات ما به صورت چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی افزود: دولت آتی اصولا باید برای تک تک کشور‌های دنیا و بر مبنای ظرفیت کشور برنامه داشته باشد و برنامه‌ریزی کند که چگونه نیاز کشور هدف را برآورده سازد و کشور هدف چگونه نیاز‌های ما را در تامین اقلام تامین کند.

وی در پایان گفت: دولت آینده باید نقشه راه معین و واقعی داشته باشد و وزارت امور خارجه بر همین اساس اقدامات لازم را انجام دهد. وزارت خارجه باید با کشور‌هایی ارتباط برقرار کند که تحت هژمونی آمریکا نیستند و امیدوارم دولت سیزدهم چنین راهبردی را به صورت عملی پیگیری کند.

انتهای پیام/۳۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار