وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

کدورت با بعضی همسایگان رفع شده است

وحیدی گفت: امروز برای توسعه روابط با کشور‌های همسایه تلاش خوبی صورت می‌گیرد که در این رابطه بعضی از کدورت‌هایی هم که با بعضی از همسایگان مطرح بود رفع شده و روابط خوبی را الان با همسایگان داریم که باید آن را توسعه دهیم.
کد خبر: ۵۰۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ - 24January 2022

کدورت با بعضی همسایگان رفع شده استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز صبح (دوشنبه) در حاشیه همایش ملی ایران و همسایگان در جمع خبرنگاران درباره نقش وزارت کشور در تعمیق این روابط اظهار داشت: همسایگان برای ما از یک جایگاه بسیار مهمی در سیاست‌های بالادستی و سیاست کلی ابلاغی به عنوان محور اصلی سیاست‌های خارجی شناخته شده، برخوردار هستند.

وی با بیان‌ اینکه در سیاست دولت سیزدهم سیاست‌های همسایگی جزو اولویت‌های سیاست خارجی است، افزود: امروز برای توسعه روابط با کشور‌های همسایه تلاش خوبی صورت می‌گیرد که در این رابطه بعضی از کدورت‌هایی هم که با بعضی از همسایگان مطرح بود رفع شده و روابط خوبی را الان با همسایگان داریم که باید آن را توسعه دهیم.

وی گفت: در استان‌های مرزی یک تلاش جدی برای توسعه روابط در حال انجام است؛ علاوه بر اینکه در وزارتخانه‌های ذیربط و اقتصادی و... نیز تلاش زیادی برای توسعه روابط صورت می‌گیرد.

وزیر کشور افزود: وزارت کشور از حیث اینکه به ویژه در حوزه کشور‌های همسایه و استان‌های مرزی و مسائل تبادلات مرزی نقش مهمی دارد، سیاست جدید ارتباط با همسایگان را به جد دنبال می‌کند.

وحیدی درباره اقدامات وزارت کشور در حوزه برخورد با زمین‌خواری نیز گفت: سیاست برخورد با زمین‌خواری از موضوعات مورد توجه است و وزارت کشور از طریق استانداری‌ها با این مساله برخورد می‌کند و مواردی که خلاف باشد باید رفع شوند.

وی تصریح کرد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال به ریاست محترم قوه قضائیه تشکیل و تصمیمات لازم گرفته شده و از طرفی باید همه دستگاه‌ها برای مقابله با هرگونه زمین‌خواری و ساحل‌خواری بسیج شوند.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها